Gazdaság

Lojális bankkártyás a magyar

A hazai bankkártya tulajdonosok jellemzően egy márkához ragaszkodnak, még akkor is, ha több kártya típussal rendelkeznek egyidejűleg - derül ki a MasterCard Europe, Közép – Kelet Európa kártyahasználati szokásairól szóló idei tanulmányából.

A kutatás szerint régiókankban a bankkártyát igénylők 15 százaléka egyénileg választ a bankja által kínált kártyák közül, míg 30 százaléknak a pénzintézet tanácsadója „adja kezébe” a műanyag lapocskát.

A bankkártya kiválasztásakor a magyarok 79 százalékánál a banknak van döntő szerepe, míg 6 százalékuk esetében mind a bank, mind a kártya márkája egyaránt fontos.

Általánosságban elmondható, hogy a bankkártya funkciók közül még mindig az ATM-ből történő készpénzfelvétel (89 százalék), illetve kártyával történő vásárlás (82 százalék) a legismertebb a magyar bankkártya tulajdonosok körében. Majd a bankfiókban való készpénzfelvétel (47 százalék), illetve a mobiltelefon-egyenleg feltöltése (44 százalék) következik a sorban.

A kutatás kiemelte, hogy a magyar lakosság nincs tisztában teljes mértékben a kártyahasználattal kapcsolatos díjszabásokkal, különös tekintettel a külföldön való vásárlásra, illetve a külföldi ATM -ből való pénzfelvételre. Fokozottan igaz ez két korcsoport: a 20 év alatti és az 55 év fölöttiek esetében.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik