A Gazdasági Versenyhivatal Versenytanácsa 2005. október 11-én hozott döntése szerint a Vodafone Magyarország Rt. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított a „VitaMax Dumabérlet” tarifacsomag és a „Vodafone 90-800″ tarifacsomag mellé választható „Hétvégi és Esti opció” egyes, 2005. február 16-től április 3-ig közzétett reklámjaival kapcsolatban.
A Versenytanács 10 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a vállalkozást.
Az indoklás szerint a Vodafone Magyarország Rt. 2005. február 15-én vezette be a „Vodafone Dumabérlet”-et, azon belül a „VitaMax” díjcsomagcsalád tagjaként a „VitaMax Dumabérlet” akciós tarifacsomagot és a „Vodafone 90-800″ tarifacsomag mellé választható „Hétvégi és Esti opció”-t.
A Vodafone Magyarország Rt. 2005. február 16-től április 3-ig széleskörű reklámkampányt folytatott a „VitaMax Dumabérlet” akciós tarifacsomag és a „Vodafone 90-800″ tarifacsomag mellé választható „Hétvégi és Esti opció” népszerűsítése érdekében. A Versenytanács megítélése szerint a fogyasztó joggal várhatja el, hogy a reklámban közölt információk pontosak, igazak legyenek, azok értelmezéséhez további ismeret ne legyen szükséges, különösen nem oly módon, hogy a további információk alapján a reklám által közvetített üzenet tartalma lényegesen módosulhat.
A Versenytanács szerint a cég a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor egyes, a tarifacsomagok kedvező tulajdonságát kiemelő reklámjaiban nem közölte, hogy
– a tarifacsomag igénybevétele időben korlátozott,
– az akció lejártával a „VitaMax Dumabérlet” tarifacsomagot automatikusan „VitaMax Uno” díjcsomagra módosítja,
– az akció csak a Vodafone-os vagy vezetékes szám hívására vonatkozik.
