Az eljárásban a versenytanácsnak arról kellett döntenie, hogy a vállalkozás szolgáltatási tevékenységével összefüggésben kifejtett tájékoztatás alkalmas volt-e a fogyasztók megtévesztésére. A Versenyhivatal szerint ugyanis elengedhetetlen, hogy a reklámból, vagy egyéb tájékoztatásból a fogyasztó reális képet alkothasson az adott áruról, szolgáltatásról.
Indoklásukban megállapították, hogy sajátos jellegű az érintett áru, mivel az alapvető befolyással lehet a lehetséges fogyasztók jövőjére, szakmai pályájára. Mivel a vállalkozás nem rendelkezett engedéllyel erre vonatkozóan, így nem is biztosíthatott egyetemi képzést, illetve végzettséget, így az ilyen tartalommal megjelent reklámok és tájékoztatók nem felelnek meg a versenytörvénynek. Az eljárás alá vont vállalkozás – mivel nem rendelkezett engedéllyel erre vonatkozóan – nem biztosított, biztosíthatott egyetemi oktatást, illetve végzettséget.
A versenytanács kiemelte, hogy a jogsértés megállapíthatósága szempontjából közömbös, hogy a vállalkozás a kifogásolt magatartást rosszhiszeműen, vagy jóhiszeműen valósította meg, mivel megjelent információkat a fogyasztók szempontjából kell értelmezni, illetve értékelni.
