Mike Clasper, a cég vezérigazgatója a szerdai FinancialTimesnak azt mondta: ez lenne a BAA legnagyobb külföldi akvizíciója. A brit üzleti napilap szerint a Budapest Airportra még négyen pályáznak: a Frankfurtot működtető német Fraport, a Deutsche Bankkal konzorciumban, a német Hochtief építőipari csoport, az ausztrál Macquarie Airports, valamint a koppenhágai repülőtér, amelyre a Macquarie egyébként szintén pályázik. A Copenhagen Airports mindazonáltal a Macquarie akvizíciós ajánlatának beérkezte után, október végén közölte: kiszáll a Budapest Airportért folyó küzdelemből.
A BAA vezérigazgatója kedden megjelent nyilatkozatában nem közölt részleteket a Budapest Airporta előkészítendő ajánlatról. Október végén azonban a The Sunday Times – forrásmegjelölés nélkül – azt írta, hogy a brit cég kétmilliárd eurós (több mint 500 milliárd forintos) „ajánlati csatát vív” a fő versenytársnak tartott Macquarie-val a Budapest Airport ellenőrzéséért. A lap által idézett banki források szerint az ár jóval meghaladhatja azt az 1,6 milliárd eurót, amelyet az előző fordulóban állítólag a Hochtief ajánlott a budapesti repülőtér-üzemeltető cégért.
A BAA 12 ezer alkalmazottat foglalkoztat Nagy-Britanniában. A cég üzemelteti az öt londoni repülőtér közül a Heathrow-t – a világ legnagyobb nemzetközi forgalmú repülőterét -, a Gatwicket és a Stanstedet, emellett Southampton, Glasgow, Edinburgh és Aberdeen légikikötőjét.
A BAA a szeptember 30-ával zárult üzleti félévben csaknem 10 százalékkal, 376 millió fontról 412 millió fontra növelte alapszintű működési eredményét.
