Gazdaság

Növelte eredményét a Vivendi Universal

A Vivendi Universal távközlési és médiavállalat a harmadik negyedévben az elemzői várakozásoknál magasabb bevételt szerzett, elsősorban főleg a távközlési és a játék üzletág fejlődésének köszönhetően, miközben a zenekiadás most visszaesett.

A francia cég 4,87 milliárd euró bevételt szerzett, 12 százalékkal többet a tavalyi harmadik negyedévi 4,35 milliárdnál. A növekedés meghaladta az elemzői várakozásokat.

A legnagyobb bevételtermelő most is az SFR Cegetel távközlési vállalat, a nagyságra második francia mobilszolgáltató volt: 20 százalékkal 2,24 milliárd euróra nőtt a bevétele a tavalyi harmadik negyedhez képest, közölték a Vivendinél csütörtökön. Az 51 százalékban Vivendi-tulajdon Maroc Telecom 18 százalékkal 5,53 milliárd dirhámra (505 millió euró) növelte a forgalmát. A számítógépes, elektronikus játékok részlege, a Vivendi Universal Games több mint megkétszerezte a bevételét, 158 millió euróra. A Vivendi előfizetéses tévécsatornája, a Canal Plus bevétrele 2 százalékkal 863 millió euróra gyarapodott. A Universal Music Group – a világ legnagyobb zenekiadója – forgalma 4 százalékkal 1,12 milliárd euróra fogyatkozott.

A Vivendi csoportnál egész évre arra számítanak, hogy meghaladják az eredeti célt, az 1,8 milliárd eurós adózott eredményt egyszeri tételek nélkül. A várható többletet nem számszerűsítették. Jövőre 2 milliárdot várnak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik