Kóka János véleménye szerint egyértelmű az összefüggés aközött, hogy ahol autópályák húzódnak, ott fejlődik a gazdaság, oda jön a tőke, a befektetők, és ott teremtődnek munkahelyek. Utalt a Hankook cég dunaújvárosi beruházására, ahol a koreai cég egyértelművé tette, hogy az autópálya döntő érv volt Magyarország mellett a helyszín kiválasztásában.
Kóka János kifejtette: tartani kell az autópálya-programot, vagyis 2006 végéig 2002-höz képest meg kell duplázni az autópályák hosszát, sőt 2015-ig a 2006 végére kialakult autópályahosszt ismét meg kell kétszerezni. Cél az is, hogy olcsóbban és technológiailag hibátlan minőségben, valamint kiszámítható finanszírozással épüljenek az autópályák – tette hozzá.
Kóka János elmondta, hogy a jövő évi költségvetésben valamivel több mint 40 milliárd forint szerepel autópálya-építésre. Ez az összeg elsősorban az előkészítés, a kisajátítás, a régészet, a tervezés feladatait foglalja magában, amelyeket mindenféleképpen állami pénzből kell finanszírozni. Az összes többi – a kormány szándékai szerint – a magánforrások bevonásával valósul meg; a 2006 végéig tartó időszakban az állam nagyjából 600 milliárd forint értékű piaci finanszírozást vesz igénybe.
