Gazdaság

Mobilon, postán és az Autóklubnál is válthatunk kötelezőt

A díjak, kedvezmények és szolgáltatások versenye mellett a kényelmi szempontokat is egyre inkább előtérbe helyezik a biztosítók a kötelezőváltás egy hónapos kampányidőszaka alatt. A MÁV Biztosító Egyesület sms-ben történő átszerződést kínál, a Posta Biztosítók a postahivatalokban történő ügyintézésre apellálnak, az Allianz Hungária pedig a Magyar Autóklub hálózatát is igénybe veszi – tájékoztatták a sajtó képviselőit a szóban forgó társaságok vezetői pénteken.

A díjversenyben is jeleskedő MÁV Általános Biztosító Egyesület (MÁV ÁBE) vezérügynöksége sajtótájékoztató keretében prezentálta a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások (kgfb) megkötésére kifejlesztett sms-szolgáltatását, amelyet az egyesülethez átszerződő ügyfelek november 7-étől vehetnek igénybe. Az új értékesítési csatornán várhatóan több ezren kötnek majd szerződést – jelentette be Kárpáti Judit, a J.A.K. Biztosításközvetítő Kft. ügyvezetője.

Egyperces váltás

A mobiltelefonos szerződéskötés egyelőre kizárólag a MÁV ÁBE kötelező gépjármű-felelősségbiztosításaira vonatkozik majd, és – csakúgy mint az online kötés – az alapdíjnál 30 százalékkal kedvezőbb díjat eredményez az ügyfélnek. A biztosítási ajánlatot az autó rendszámának, a forgalmi engedély számának, illetve az ügyfél bónuszbesorolásának elküldése után, néhány másodperc múlva, sms-ben kapja meg az autótulajdonos. Ennek ismeretében dönthet arról, hogy elfogadja-e az ajánlatot. Ha igen, egy újabb üzenetben le kell „okéznia” azt, majd a durván három napon belül postán kiküldött ajánlatot aláírva visszaküldenie az egyesülethez december 31-ig bezárólag. Ez esetben jövő év januárjától él a biztosítása, ám a kártörténeti igazolás beszerzéséről és eljuttatásáról ekkor is gondoskodnia kell, annak érdekében, hogy a biztosító ellenőrizhesse a korábban csak „bemondott” bonus-malus kategória hitelességét.

A 2002-ben indult MÁV ÁBE jelenleg 34 ezer kgfb-szerződéssel rendelkezik, ez a tervek szerint 38-40 ezerre nőhet az év végére. Az egyesület arra számít, hogy az idei kampányidőszakban mintegy 10-20 ezer új ügyféllel gyarapodhat az állomány, így jövőre akár 60 ezer szerződést kezelhetnek – mondta el Szilágyi László, az egyesület felügyelő bizottságának tagja. Az állománybővüléssel párhuzamosan gyarapodhatnak a káresetek is, ám erre a biztosító emberei felkészültek, és nem tartanak a kárhányad számottevő romlásától sem. A biztosító egyesület kötelező kárhányada tavaly 59,4 százalékos volt, idén ez várhatóan magasabb lesz, ám nem rosszabb, mint más biztosítóknál – erősítette meg kérdésünkre Szilágyi László. Az egyesület tőkéje egyébként jelenleg 400 millió forint körüli, ami jövőre a mostani tagok illetve az új belépők éves 2000 forintos tagdíjával együtt hozzávetőleg 120 millió forinttal emelkedhet. A biztosítási törvény szerint az egyesületnek 2006. végéig 560 millió forintra kell növelni alaptőkéjét, ennek, Szilágyi László szerint, maximálisan eleget fognak tenni.

Postaszolgálat

A könnyű és gyors átszerződés lehetőségét igyekszik megteremteni a Magyar Posta Biztosító is, amely a postahivatalokba járó, naponta közel egymillió állampolgárt célozza meg. A társaság tapasztalatai szerint a postára járók száma ráadásul nem is csökken, a csekkes feladások száma ugyanis évente 10 százalékkal nő.

A Magyar Posta tulajdonában álló, és kizárólag a posta hálózatában értékesítő két biztosítótársaság két és fél éves működése során több mint 260 ezer ügyfelet szerzett, és 2010-re az öt nagy magyarországi biztosító mögé szeretne felzárkózni. A Magyar Posta Biztosító Rt. és a Magyar Posta Életbiztosító Rt. együttes díjbevétele 2005. szeptember végéig meghaladta a 11,58 milliárd forintot, és a tervek szerint öt év múlva megközelíti a 40 milliárd forintot – jelentette be Pandurics Anett, a Magyar Posta Biztosító Rt. vezérigazgatója.

A Magyar Posta Biztosító 2004. első háromnegyed évében 2,13 milliárd forint díjbevételt ért el, az idei első kilenc hónapban ennek több mint a dupláját, 4,65 milliárd forintot. A Magyar Posta Életbiztosító 2004. első kilenc hónapban befolyt, 6,27 milliárd forint díjbevételét 6,92 milliárd forintra növelte az idei első háromnegyed évben.

A Magyar Posta Biztosító Rt. 2003-ban 267,56 millió, 2004-ben 611,88 millió forint adózott veszteséggel, a Magyar Posta Életbiztosító Rt. 2003-ban 607,65 millió, 2004-ben 395,28 millió forint veszteséggel zárt, a cégek 2008. végére, 2009. elejére tervezik elérni a nullszaldót.

Autóklub-Allianz megállapodás

A kgfb-piac legnagyobb szereplője, az Allianz Hungária Biztosító a Magyar Autóklub (MAK) révén bővítette értékesítési hálózatát. A két cég stratégiai megállapodást kötött, melynek során a MAK 60 egységből álló hálózatában ezentúl kizárólag az Allianz Hungária autóbiztosításait értékesítik – jelentette be Patai Mihály, a biztosító elnök-vezérigazgatója és Kovács Zoltán, a Magyar Autóklub főtitkára. A megállapodás részeként az autóklubos tagok számára különböző kedvezményeket, egyebek mellett egy egyéves ingyenes Diszkont Autóklubtagságot kínálnak (normális esetben ez 2500 forintba kerülne), és 8 százalékos díjkedvezményt nyújtanak a jövő évi kgfb-díjból (ez átlagosan szintén 2500 forintot ér az Allianznál).

Az Allianz egyébként 2005-ben 51 milliárd forintot meghaladó díjbevételt vár a kötelező gépjármű-felelősségbiztosításokból, kgfb-szerződéseinek száma várhatóan megközelíti az 1,94 millió darabot. Mint azt Kálózdy Tamás, a társaság vezérigazgató-helyettese elmondta, az Allianz átlagosan 2 százalék alatti mértékben emelte a 2006-os kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások díját.

A tavaly bevezetett „aktív kárrendezés” szolgáltatás mellett (amikor is a balesetet szenvedő, cascóval is rendelkező vétlen autós helyett az Allianz behajtja a másik fél biztosítójától a kártérítést, és addig is megelőlegezi azt az ügyfélnek), a társaság idén a csak kötelezővel rendelkező ügyfeleknek is hasonlóan készpénzmentes kárrendezést kínál. A szolgáltatás 3000 forintos éves díj ellenében az úgynevezett Aktív Plusz kiegészítő biztosítás keretében vehető igénybe – jelentették be a társaság vezetői.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik