– Az Input Electronic Commerce tanulmánya szerint az Interneten folyó kereskedelmi forgalom összértéke idén elérheti a 255 milliárd dollárt, ez a tavalyinak az ötszöröse.
– A legtöbb vállalatvezető szeretné, ha cége jelen lenne a Weben, de maguk sem tudják miért – állapítja meg a KPMG és az Upside Publishing tanulmánya. 660 ügyvezetőt kérdeztek meg, kétharmaduk tartja fontosnak a hálózati jelenlétet, de csak egyharmaduk cége van jelen az Interneten. Bár fontosnak tartják, bizonytalanok abban, hogy mi a haszna, ha saját Internet-lapjaik vannak. Legtöbbjük termékinformációt tenne fel a hálózatra, illetve a vállalati arculat javítására használná.
– Elemzők szerint a World Wide Web egyelőre azért nem vonz elég vásárlót, mert az Interneten keresztüli vásárlás túl mechanikus, bonyolult, katonás művelet. Ennek valószínűleg az az oka, hogy a Web-áruházakat nem kereskedők, hanem szoftverfejlesztők készítik, ezért túl szigorú, logikus rendbe rakják az árukat, hiányzik a vásárlások esetlegessége, az érzelmi töltet.
– Az International Data Corporation tanulmánya szerint a vártnál akár négyszer is többe kerül egy hálózatos interaktív kereskedelmi csatorna kiépítése. A költségek
80 százalékát a szoftverfejlesztés teszi ki. A felmérés közepes és nagy Internet-áruházakat üzemeltető cégek körében készült, némelyik Webes kereskedelmi rendszer elkészítésének költségei elérték a másfél millió dollárt. A magas költségek ellenére a cégek bizakodóak, 1996 második felére ugrásszerű forgalomnövekedésre számítanak.
– A Jupiter Communications tanulmánya szerint a Web fő bevételi forrása a hirdetés.
A tavalyi 55 millió dolláros reklámbevétel becslések szerint 2000-re 4,6 milliárd dollárra nő! Ezzel lekörözi a rádióhirdetéseket, de nem éri el a nyomtatott sajtó
és a televízió reklámbevételeit.
(Forrás: http://www.idg.hu/internetto)