A hagyományos keleti márkáknak nagy erőpróba lesz, hogy az európai piacon egyre szigorúbbak a biztonsági, környezetvédelmi előírások.
A 67 százalékban orosz és 33 százalékban kanadai HungaroKamaz Kft. ugyan 1991-ben alakult, de tényleges autóforgalmazási tevékenységét 1993-ban kezdte meg a magyar piacon. A társaság 1993-ban 95 darab, 1994-ben 120 darab és 1995-ben 140 Kamaz teherautót értékesített. Ezzel a 10 tonnások osztályában – a nemzetközi fuvarozásban részt vevő járművek kivételével – a piac 80 százalékát mondhatja magáénak. Az előírások szerint ugyanis egyebek között a károsanyag-kibocsátás mértéke miatt csak belföldi, a zaj kibocsátása miatt csak nappali áruszállításra használhatóak. Ezek miatt nem vehetnek részt Nyugat-Európában a nemzetközi szállításban. Magyarországon 1996 végétől belföldön is életbe lépő EURO-normák kötelező alkalmazása persze vonatkozik a Kamazokra is. Már kifejlesztették a megfelelő, módosított motort, de a magyarországi szállításról még nincsenek konkrét döntések, hiszen a gyárnak is nehézségei vannak. Az eredeti 130-150 ezer darab helyett évi 30-40 ezer darabot állít elő.
A Kamazok magyarországi összeszerelése is megkezdődött 1994-ben. Mintegy 120 “magyar” Kamazt állítottak össze, belpiacra. A fődarabok, alkatrészek azonban annyira drágultak, hogy maradt az autóimport. Amikor a HungaroKamaz megkezdte az importot, a teherautó még 1,5 millió forintba került. Ma pedig négymillió forint feletti az ár, amely rányomja a bélyegét a megbízható, de nem csúcsminőségű típus eladására.