A megbeszélésen szó esik az elektronikus útdíj bevezetéséről, a 30 napos fizetési határidő kötelezővé tételéről a fuvarozói szolgáltatások megrendelői számára, a kötelező szállítási inkasszó bevezetéséről – mondta Dittel Gábor.
Az elektronikus, teljesítményarányos útdíjjal kapcsolatban a fuvarozók szeretnék, ha annak bevezetése nem járna a szektor versenyképességének romlásával, és a beszedett pénzeket az utak minőségének javítására, pihenőhelyek, illetve kiszolgáló létesítmények építésére fordítanák.
Azt is szorgalmazzák, hogy a bevételek bizonyos hányadát jutassák vissza a fuvarozóknak eszközkorszerűsítésre, oktatásra és infrastruktúra fejlesztésre. A megrendelői oldal számára kötelező 30 napos fizetési határidőt azért tartják fontosnak az érdekvédelmi képviseltek, mert a túl hosszú határidők gyakran okoznak likviditási nehézségeket a fuvarozó vállalkozóknak.
Az inkasszó intézményével kapcsolatban a fuvarozók álláspontja szerint fontos, hogy lehetőségük nyíljon a szállítási díj azonnali beszedésére, ezzel csökkentve a „lánctartozásokból” eredő díjbeszedési várakozási időket.
A kormány egy hónapja írta alá a megállapodást, amely a közlekedési szolgáltatók megromlott versenyhelyzetének javítását, illetve az ágazat működőképességének fenntarthatóságát célozta.