Poszt ITT

20041209

Vállalatirányítás a kkv szektornak

Kicsik versenye

Az elmúlt két-három évben a kis- és középvállalati (kkv) szegmens megerősödésének voltunk szemtanúi. Komoly növekedésnek indultak azok az 5-10 évvel ezelőtt megalapított vállalkozások, amelyek sikeresen kiállták az idő próbáját.

A vállalatirányítási rendszerek (ERP) alkalmazása néhány évvel ezelőtt még csupán a nagyvállalatok eszköztárában volt megtalálható, a kkv szektor megerősödése és a szegmensen belüli verseny kiéleződése azonban ezen a piacon is ismertté tette az ERP fogalmát. Az ERP használatával a vállalatok adataikat egy helyen tárolhatják, és bármikor elérhetik azokat a különböző vállalati folyamatok (pénzügy, kereskedelem, termelés, vevőkiszolgálás) pontosabb nyomon követése, és a megalapozottabb döntéshozatal és tervezés érdekében.

A szervezettség, valamint a hatékonyság növelésének fontos eszköze az informatikai lehetőségek optimális kihasználása. „Tévedés azt gondolni, hogy egy kisvállalatnak kisebb elvárásai vannak a vállalatirányítási rendszerekkel szemben, mint egy nagyvállalatnak – mondja Biber Attila, a Microsoft Business Solutions üzletágvezetője. A fő különbség mindössze a rendszert használók számában és a döntési folyamatok gyorsaságában van.” Van néhány tényező, amely igenis megkülönbözteti a szegmenst: a költségérzékenység, a kevesebb erőforrás, az egyszerű infrastruktúra, a fokozott támogatási igény és a rugalmas és biztonságos bővíthetőség. Sokszor egy vállalatirányítási rendszer bevezetése a cég legnagyobb informatikai beruházása, melyre a bevezetéskor éves árbevételének mintegy 0,5-30 százalékát költi (iparágtól függően). Kisméretű vállalatról lévén szó, célszerű, ha a beruházás egy-két éven belül megtérül, és hosszú távon is megfelelően szolgálja a vállalatot. A költségvetés kialakításával párhuzamosan a funkcionális és időbeli elvárásokat is meg kell fogalmaznia a vezetésnek, ezután további szempontként merülhet fel a testreszabhatóság, a képzési igények és a kompatibilitás.

A Microsoft az Axapta és a Navision vállalatirányítási rendszereit kínálja a kis- és középvállalati szektor szereplői számára. A Microsoft Axapta komplex megoldás, integrált pénzügyi menedzsment, ellátási lánc, eBusiness, ügyfélkapcsolat-kezelés (CRM), üzleti elemzés, humán erőforrások funkcionalitással. Modern technológia, könnyű testre szabhatóság és gyors megtérülés jellemzik. A Microsoft Navision költséghatékony megoldás kifejezetten a kis- és középméretű vállalatok igényei alapján. Integrált funkcionalitással bizonyít a pénzügyi menedzsment, ellátási lánc menedzsment, ügyfélkapcsolat-kezelés és eBusiness területeken. „Az egyes megoldások bevezetését a Microsoft partnerei végzik – mondja Biber Attila -, akik tanácsadási, bevezetési, fejlesztési és oktatási szolgáltatásokkal állnak az ügyfelek rendelkezésére.”

Sikeresen bevezették

Miközben százötven viszonteladói partnerünknek kívántunk kedvezni, a Microsoft Navision rendszerrel saját munkánk is jóval könnyebb lett – számol be Csáki Gábor, a Klíma Áruház Épületgépészeti Kft. ügyvezető igazgatója. – Az internetes e-bolt révén például partnereinknek nem kell telefonon érdeklődniük, és így leterheltségünk csökkent. Mindeközben a kritikus üzleti adatokat egy olyan megbízható technológiára tudtuk áthelyezni, melyhez a gyártó folyamatos frissítést garantál.” „ A bevezetésre kerülő integrált vállalatirányítási rendszertől azt vártuk, hogy idomuljon üzleti folyamatainkhoz – mondja dr. Vida Zsuzsanna, a Diego Kereskedelmi Kft. ügyvezető igazgatója. – Saját franchise partnereink üzleteit a Microsoft Axapta egyedi fejlesztésekkel testre szabva szolgálja ki.” „Aki ismeri valamelyest a Microsoft Access használatát, annak a Navision kezelése semmilyen nehézséget nem okozhat – mondja Niklaus Siegfried, a sütőipari alapanyagok, édesipari és biokémiai termékek gyártásával és forgalmazásával foglalkozó BakeMark Magyarország pénzügyi és informatikai igazgatója. – A Microsoft Navision az egyik legkönnyebben kezelhető, leginkább felhasználóbarát környezet.”

Ajánlott videó

Olvasói sztorik