Belföld

A holnap vállalatvezetői

A ma 25-35 éves generációról, a jövő menedzsereiről készített felmérést a megbízások számát tekintve elsőszámú hirdetéses személyzeti tanácsadó cég, a Take it.

A vizsgálat célja az volt, hogy feltérképezzék, mi történt ezzel a korosztállyal, honnan indult, milyen változásokon ment keresztül az elmúlt öt év alatt, hol tart most, milyen számára a jövőkép, s milyen feladatok várnak rá.

Összesen 180 cég vezetőjét, munkaerő kereséssel, alkalmazással foglalkozó igazgatóját keresték meg.
A felmérés főbb megállapításai szerint, még öt évvel ezelőtt a 35-45 éves, illetve bizonyos százalékban az idősebb generáció volt a meghatározó, mára egyértelműen a 25-35 éves korcsoporté a főszerep. Ez a korosztály átlagban 40 százalékot tesz ki a vállalatok alkalmazotti körében. Mintegy tíz évet fiatalodott tehát a vállalati átlag életkor. A középfokú végzettség leértékelődött, s az egyetemi, főiskolai diplomák alapkövetelménnyé váltak. Az egyetemekről, főiskolákról kikerült fiatalok is azonban kissé “zöldfülűként” érkeztek a vállalatokhoz. Ezért szükség volt és van a konkrét szakmai területen a továbbképzésre. Első helyen az értékesítési ismeretek megszerzését tartották fontosnak, míg a másik továbbképzést igénylő területként az informatikát nevezték meg, ahol az elmúlt öt évhez viszonyítva nagyobb mértékben van szükség a továbbképzésre. A nyelvtudásban is jelentős hiányosságokat tapasztaltak. Mára azonban az érintett generáció felmérte ennek jelentőségét, és tovább képezi magát.
Megállapították azt is, hogy e korcsoportra általánosan jellemző a magabiztosság mellett a türelmetlenség is. Túl hamar akarnak előrelépni, 8-10 hónap után, ha nem látják az újabb pozíció megszerzésének lehetőségét, gyakran másik cégbe átlépve keresik továbbjutásukat. A lojalitás, a stratégiai gondolkodás többségüknél csak később, 35 év körül alakul ki.
A vizsgálat során feltérképezték az érdeklődés, a nyitottság, a megbízhatóság, a kommunikációs készség, a személyiség jegyek sajátosságait, értékelték a motivációkat.
Deák Andrea, a Take it ügyvezető igazgatója elmondta, hogy folytatják a vállaltvezetői, menedzseri réteg sajátosságainak tudományos feldolgozását. A napokban megkezdődött vizsgálatukban, a 40-50 év közöttiek helyzetét mérik fel. A Take it adatai szerint ugyanis a vezetői rétegben újra egyre keresettebbek a 35 év felettiek. Ezért kíváncsiak arra, hogy ennek oka csupán az, hogy a fiatal generáció is öregedett öt évet, vagy az, hogy a piac sokkal jobban megkívánja a stratégiai gondolkodásra képességet.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik