Erről Jakub Adamowicz, az Európai Bizottság regionális fejlesztésért felelős szóvivője beszélt. A projekt uniós támogatására vonatkozó kérelmet Magyarország 2013 végén nyújtotta be Brüsszelben, de a bizottság sosem hagyta jóvá. “(A projektet) Magyarország visszavonta, miután a bizottság aggodalmainak adott hangot a magas költségek miatt” – mondta Adamowicz.
Korábban arról jelentek meg hírek, hogy az Európai Bizottság elutasította a 30 kilométeres útszakasz megépítéséhez benyújtott 110 milliárd forintos támogatási kérelmet, mert túlzottnak tartja az építési költséget. Állítólag Brüsszel szerint a kilométerenkénti mintegy 4 milliárd forintos ár a kartellezés gyanúját veti fel.
Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára csütörtökön egy budapesti konferencián úgy reagált a hírre, hogy, ha bebizonyosodik a kartellgyanú, akkor a kormány az érintett cégekkel fogja megfizettetni a szankciót.