Alexandre de Juniac, a francia-holland légitársaság elnöke bejelentése szerint az intézkedés szerda reggel óta van érvényben a teljes flottánál.
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) átmeneti javaslata alapján, amely szerint legalább kétfős, állandó jelenlétre van szükség a repülőgépek pilótafülkéjében, több légitársaság döntött már a szabályok módosításáról, miután kiderült, hogy a Germanwings múlt kedden Franciaországban lezuhant repülőgépének másodpilótája valószínűleg szándékosan vezette neki az utasszállítót a hegyoldalnak. A szerencsétlenség okait vizsgáló nyomozók szerint a kapitány távozott a pilótafülkéből, vélhetően a mellékhelyiségbe. Amikor megpróbált visszatérni, a másodpilóta nem nyitotta ki neki az ajtót.
Az Air France-KLM “kizárólag elővigyázatossági jelleggel” alkalmazza az intézkedést addig, amíg a Germanwings katasztrófája ügyében indult vizsgálat lezárul.
A francia-holland német légitársaság március 28-án indított vizsgálatot ennek az intézkedésnek a megalapozottságát illetően, s “a biztonsági tanulmány első következtetései azt hangsúlyozzák, hogy egy ilyen ajánlás biztosítja azon pilóta helyének megközelítését, amelyik elhagyta a pilótafülkét, de összességében nem növeli a járatok biztonsági szintjét” – közölte a légitársaság. A vállalat másfajta intézkedéseket is fontolóra vett annak érdekében, hogy korlátozza azokat a kockázatokat, amelyeket ez az újabb intézkedés hordoz magában azáltal, hogy csökken a kabinban tartózkodó személyzet létszáma.