A mentési munkálatokat az idén májusban kezdi meg a technikai mentésben nemzetközileg elismert amerikai vállalat a víz alatti építési és gépészeti munkákra szakosodott olasz Micoperi céggel együttműködésben.
A Costa Crociere a megbízás értékét nem tette közzé.
A Pompano Beach, floridai székhelyű Titan Salvage az amerikai Crowley Maritime Corp. és a dán Svitzer leányvállalata. A Svitzer a Maersk tulajdonában van. A Titan Salvage már 350 technikai mentési és roncskiemelési projektet tudhat maga mögött. A Costa Concordia kiemelésére kiírt tender utolsó körében a Titan-Micoperi páros a holland Baskalis-Westminster és az olasz Neri vállalatot szorította ki a versenyből.
A tenderkiírás szerint a hajótestet egy darabban kell kiemelni és elvontatni egy olasz kikötőbe. A munkálatok során különös figyelmet szentelnek majd a környezetszennyezés megakadályozására. A hajótestben lévő 2,300 tonna üzemanyagot már az elmúlt hónapban eltávolították.
A roncs felemelését és elúsztatását követően az olasz Giglio sziget érintett partszakaszán a tengerfeneket megtisztítják és újraültetik növényekkel. A technikai mentés során a legmesszebbmenőkig figyelembe veszik az olasz üdülősziget igényeit is, ezért a mentéshez szükséges eszközöket és felszereléseket az olasz szárazföldön tárolják, illetve a mentést végző személyzetet is ott szállásolják el.
A Carnival Corp & Plc. tulajdonában lévő, január 13-án zátonyra futott üdülőhajón összesen 4200-an tartózkodtak. A szerencsétlenségben 30 ember veszítette életét. A személyzet két tagját még eltűntként tartják nyilván.