Belföld

Elindult az első professzionális online PR központ Magyarországon

A Creative Consulting és a Project Informatika Kft. májusban elindította a PRessCenter-t, az első professzionális magyarországi online PR központot. Az online PR központ informatikai rendszere lehetővé teszi a cégek és a PR ügynökségek számára, hogy híreik hatékonyságáról, az olvasók összetételéről ezentúl pontos visszajelzést kapjanak, az újságírók kezébe pedig felbecsülhetetlen értékű eszközt ad.

Az online PR központok közül talán a legismertebb a PRNewsWire (www.prnewswire.com). Ez, és a hasonló rendszerek néhány nagyon egyszerű elv alapján működnek. A cég – vagy az őt képviselő PR ügynökség – amelyik kommunikálni szeretne magáról, fizet a rendszer szolgáltatásaiért. Az online PR rendszerek üzemeltetői cserébe biztosítják számukra, hogy üzeneteik egy kereshető adatbázisba kerüljenek, valamint, hogy célzottan eljussanak az érintett újságírókhoz. Magyarországon már indult néhány hasonló kezdeményezés, azonban ezek a rossz üzleti modell miatt hamarosan egy-egy “apróhirdetési” oldallá váltak.

A PRessCenter-ben csak az üzemeltetőkkel szerződött cégek, vagy azok képviselői helyezhetnek el hírt. A PRessCenter adminisztrátorai a beérkező híreket folyamatosan szemlézik, és a hirdetési jellegű üzeneteket, valamint azok feladóit kizárják a rendszerből. A szolgáltatás két legnagyobb előnye a szerződött partnerek számára, hogy egyrészt lehetővé válik, hogy a PR üzenetek közvetlenül is eljussanak a nagyközönséghez és az újságírókhoz, másrészt ezentúl pontos visszajelzést kaphatnak kommunikációjuk hatékonyságáról, valamint az olvasótábor összetételéről.

A PRessCenter munkatársai által végzett piackutatás során egyértelműen kiderült, hogy az Internet-felhasználók jó néven vennék, ha az egyes cégekről nem csak a cég honlapján, vagy a megszokott internetes keresők segítségével tudnának tájékozódni, hanem rendelkezésükre állna egy olyan kereshető adatbázis, ahol a cég sajtóközleményei időrendi sorrendben, illetve más, logikus paramétereknek megfelelően éjjel-nappal visszakereshetőek lennének. A PRessCenter segítségével nem csak azonnal értesülhetünk a minket érintő közleményekről és hírekről, hanem azokhoz kapcsolódó képeket tölthetünk le, és kapcsolatba léphetünk a céggel a rendszeren, vagy a megadott kontaktszemélyeken keresztül. Egy hónapon belül kialakításra kerül az a rendezvénynaptár is, amelynek segítségével a cégek közvetlenül elküldhetik meghívóikat a nagyközönség vagy az újságírók számára.

Az első magyarországi online PR központ májusban kezdte meg tesztüzemét, és végleges arculatát a felhasználói szokások függvényében a következő hónapok során nyeri el. A rendszer szolgáltatásai ingyenesek a közigazgatási- és a non-profit szervezetek számára.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik