A Delfti Műszaki Egyetem fejlesztette ki a járművet, amely a finisben, Adelaide városában is jó ütemben haladt, pedig nemcsak hogy nem sütött a nap, hanem zuhogott az eső. A napautó energiaraktározás révén teljesítette lendületesen a végső távszakaszt.
A verseny naponta 9 órán át folyt, reggel nyolc és délután öt között. Az autókban csak vezetőik ültek.
“Kiszámítottuk és sikeresen megjósoltuk a verseny minden percét. Pontosan tudtuk, hogy mikor milyen lesz az időjárás, mennyi napenergiát tudnak akkumulátoraink elraktározni, és hogy az épp kitartson a célszalagig” – idézte a The Daily Telegraph című brit lap pénteken a Nuon nevű holland csapat szóvivőjét.
A második helyen a japán Tokai Egyetem csapata végzett, jóllehet az utolsó szakaszon elfogyott kocsija energiája és akkumulátorait fel kellett tölteni Adelaide-tól északra elektromos hálózatról, hogy a célba érjen. A többi versenyző jócskán lemaradt. A viadalon összesen 40 csapat indult.