„A kelebiai kínai „szupervasúton” biztosítóberendezés nélkül fog elindulni a forgalom. Emiatt csak 100 km/h sebességgel mehetnek majd a vonatok. Jó időben. Mert ködben csak 40 km/h lesz a megengedett” – írja Facebook-oldalán Hadházy Ákos. A bejegyzés alapján az országgyűlési képviselőt egy felháborodott mozdonyvezető kereshette meg, és továbbíthatott neki egy képzési anyagot.
Elkezdték őket felkészíteni az új kelebiai vonalról és ott azzal szembesültek, hogy a vonal mindenféle biztosítás nélkül indul el! A «semmilyen vonatbefolyásolás nincs» kifejezés azt jelenti, hogy semmi nem állítja meg a vonatot, ha az egy vörös jelzést meghalad pl. rosszullét, fáradtság vagy figyelmetlenség miatt
– írja Hadházy a közzétett bemutató kapcsán.
Szerinte kérdéses, hogy a kínai biztosító berendezés mikor kapja meg az engedélyt, másrészt az is, hogy mikor lesznek olyan mozdonyok, amelyek képesek venni annak a jeleit. Ami viszont biztosnak tűnik:
A politikus bejegyzésében hangsúlyozta: a MÁV-nál számos helyen nem működik rendesen a jeladás, több, újonnan felújított, nagy forgalmú pályán pedig egyszerűen ki lett spórolva a rendszer. Példaként a biharkeresztesi és az esztergomi vonalat említi: előbbin komoly baleset, utóbbin egyelőre csak egy „majdnem baleset” történt.
Úgyhogy egy darabig imádkozhat Lázár, hogy ne legyen köd Bács-Kiskunban. Mert ha köd lesz, a 830 milliárdból teljesen feleslegesen és horribilis drágán megépített szupervasúton csak 40-nel döcögnek majd a vonatok
– teszi hozzá.
Korábban a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium a 24.hu kérdésére azt írta,
Ez a Szeged–Röszke vasútvonalon azt jelentette, hogy
Az ÉKM lapunknak szeptember elején azt írta, hogy a Budapest–Belgrád vasútvonal központi forgalomirányítással és az európai uniós szabványú ETCS 2-es szintű biztosítóberendezéssel fog üzemelni, 2026. januártól.
