Az e-autósok töltési szokásai sok mindenben eltérnek a benzines és dízel autót vezetők hosszú évtizedek óta tapasztalt tankolási gyakorlatától, derül ki a Parkl és az E.ON Drive Infrastructure Hungary közös elemzéséből. A friss adatok szerint hétköznap kétszer annyi töltés történik, mint hétvégén, és a nap során is több jellegzetes csúcsidőszak rajzolódik ki. A töltőpontokra csatlakozás nem külön program, hanem a napi rutin része: a munkába érkezés, a bevásárlások és a rövid ügyintézések váltak a legmeghatározóbb időpontokká.
Az elemzés egyik fő tanulsága, hogy az elektromos autózás térnyerésével a „tankolás” fogalma megszűnt. Míg a belső égésű járművekkel járók inkább ritkán, nagyobb mennyiséget tankolnak, erre dedikált tevékenység és időkeret során, addig az e-autósok a hétköznapi rutin részeként, gyakrabban, kisebb adagokban töltenek – mindig ott és akkor, ahol éppen dolguk van. A Parkl adatai azt mutatják, hogy saját töltőiken – mivel ezek elsősorban irodaházakban és városi parkolóhelyeken működnek –
Hétköznapokon a publikus és munkahelyi infrastruktúrán a reggeli, 7 és 9 óra közötti idősávban látható az első csúcsidőszak: ekkor érkeznek be tömegesen a munkahelyekre, viszik a gyerekeket bölcsődébe, óvodába, iskolába, és gyakran ilyenkor ejtik meg a kisebb bevásárlást, ügyintézést is. A munkanapokon összességében sokkal több a kötött, ismétlődő megállás, amikor a jármű néhány perctől akár több órán át nyugalomban van – ez teremti meg a töltés lehetőségét.
A publikus országos hálózatot nézve, elsősorban az EDRI töltői esetében, szintén jól kirajzolódnak a hétköznapi csúcsok: a reggeli 8 és 10 óra közötti sávban a munka előtti ügyintézés, a délutáni-kora esti 16 és 19 óra közötti idősávban pedig a munka utáni feladatok, bevásárlás és hazautazás köré szerveződnek a töltések. Hétvégén ezzel szemben lazább a városi ritmus: kevesebb a tipikus „megállok és közben töltök” helyzet, több a hosszabb utazás és a szabadidős program, és a töltések nagy része „áthelyeződik” otthonra vagy útközbenre.
Ilyenkor jellemzően vásárlás, szabadidős programok és utazás közben töltenek a felhasználók. Utóbbi során ráadásul egyre nagyobb arányban veszik igénybe a töltőhálózatokat egy applikációba tömörítő roamingtöltés-szolgáltatást is. Ezt egészíti ki a publikus országos hálózat: az EDRI forgalmi adatai alapján éppen hétvégén és ünnepnapokon ugrik meg látványosan a használat, amikor az autósok hosszabb utakra indulnak, kevesebb időt tudnak otthon tölteni, és a nagy teljesítményű, autópálya- és főútvonal-közeli töltőkre támaszkodnak.
Az adatsorból az is kitűnik, hogy az időjárás mennyire befolyásoló tényező: továbbra is a hideg, őszi és téli hónapokban töltik többet az autójukat. Ennek oka a használati tulajdonságokban keresendő: ilyenkor egyrészt extra energiát igényel a fűtés, illetve az alacsony hőmérséklet hatására az akkumulátorok is mintegy 10–20 százalékkal kevésbé hatékonyak. Ez természetesen a töltési igényekben is látványos növekedést okoz, amivel az üzemeltetőknek és az autósoknak is számolniuk kell az őszi és téli hónapokban.

