A Blikk szerint a 97 luxusautót a miniszterek, államtitkárok és a helyettes államtitkárok között osztották ki. Az új autókra azért volt szükség, mert az állami vezetõket már régi, többéves jármûvek szolgálták ki, amelyek sokszor lerobbantak. A KEF indoklása szerint olcsóbb új kocsikat venni, mint a meghibásodott jármûveket állandóan javítgatni.
A miniszterek egy része – legalábbis egyelõre – nem kért a Skodákból, és inkább maradtak az eddig jól bevált hivatali autójuknál. A minisztériumi adatlapjuk szerint Fellegi Tamás fejlesztési miniszter továbbra is egy Audi A6-ossal jár, Fazekas Sándor mezõgazdasági miniszter sem hajlandó megválni a hároméves Lexusától, és a jelek szerint Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettes sem ült át az új autójába, õ maradt a Skoda Octaviájában – írja a lap.
A honvédelmi, a belügyi és a külügyi tárca vezetõi ha akarnának, sem kapnának az új Superbekbõl, mivel õk védett személynek számítanak, és az autóikat a Köztársasági Õrezred szerzi be. Eddig három miniszter cserélte le az Audi A6-osát az új Superbre: Matolcsy György gazdasági, Navracsics Tibor közigazgatási és Réthelyi Miklós nemzeti erõforrás miniszter. Az államtitkárok és helyettes államtitkárok többsége azonban már átült a Skodákba.
– A minisztereknek benzines, az államtitkároknak pedig dízeles autó jár – tudta meg a Blikk a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium sajtóosztályától. A tárcavezetõknek a tárca tájékoztatása szerint 200 lóerõs, kétliteres, benzinmotorral ellátott kocsi jár, amelynek a gyári adatok szerint 236 km/óra a végsebessége. Az autószalonokban egy ilyen autó 8,85 millió forintért kapható.
Az államtitkárok érdekes módon a miniszterekénél drágább autót kaptak: az összkerék-meghajtású, 140 lóerõs dízelautó pár ezer forint híján 9 millióba kerül a kereskedõknél. A helyettes államtitkároknak 160 lóerõs alapfelszereltségû Superb jár, amelynek a piaci ára 6,8 millió forint körül lehet. Az új autókat a KEF azonban jelentõs kedvezménnyel szerezte be, egy autó átlagosan így 6,2 millió forintba került.
Az új Škodák miatt feleslegessé vált Audik és VW Passatok többségét leselejtezik és árverésen értékesítik, de néhány autót vezetõi tartalékállományba helyeznek vagy alacsonyabb szinten osztanak ki.
A politikai elemzõ szerint szerint jó választás volt Škodákat vásárolni az állami fejeseknek.
– Ez nem annyira irritáló, mint az eddig használt Audik – mondta a lapnak Kiszelly Zoltán. A politológus szerint bármilyen jó és drága is egy ilyen autó, még mindig az van a köztudatban, hogy ez egy átlagembernek is könnyen elérhetõ jármû. Nem nagyzoló, ezl nem olyan feltûnõ, extravagáns, mint egy luxus-Audi.
MSZP: Gördülõ pazarlás a legfelsõbb szinteken
Luxusautó-beszerzésként értékeli az MSZP a kormányzati Skoda-vásárlást. Az ellenzéki párt a “luxuskormányzás” beszüntetésére szólítja fel a kabinetet. Az MSZP-szóvivõ közleménye szerint “miközben a munkanélküliséggel, az adósságválsággal, az igazságtalan egykulcsos adórendszerrel, az utóbbi miatti megszorításokkal sújtott átlagos és átlag alatti jövedelmû emberek lassan az utolsó guruló forintok után nyúlnak, a kormány a nagy spórolás jegyében 600 millió forintért közel 100 luxusautót gördít le saját magának”.
Bár Orbán Viktor 2010 májusában gépkocsi-, bútor- és telefoncserestopot ígért a közszférában, a kormány most mégis újabb luxusautó-beszerzés hajtott végre, jelezve: “A Fidesz az elhibázott gazdaságpolitikája miatt egyre mélyebb gazdasági és társadalmi válságban sem mond le a saját luxusáról” – írta Török Zsolt.