Kultúra

Soha nem volt még ennyi tévénéző

2010 tévézési csúcsot hozott a nagyvilágban.

Egy 80 országban, 138 ezer háztartásban végzett francia felmérés szerint a tévénézéssel töltött átlagidő az elmúlt öt évben hat perccel nőtt a nagyvilágban, és 2010-ben elérte a 3 óra 10 percet. A legtöbb időt a Közel-Keleten (napi 4 óra 54 perc) és Észak-Amerikában (4 óra 39 perc) töltik az emberek a képernyő előtt.

Az Egyesült Államokban az átlagos napi nézettség 2010 februárjában – pontosabban a Superbowl közvetítésekor – először lépte túl az öt órát. Az amerikai futball döntője történelmi rekordot ért el a CBS tévében, hiszen 106,7 millió néző a teljes nézőtábor 69 százalékát jelentette. Összehasonlításképpen: az Oscar-díj ceremóniát “csak” 42 millióan nézték.

Nagy-Britanniában 2009-hez képest tavaly 17 perccel, Németországban 11 perccel, Franciaországban hét perccel nőtt a tévézésre fordított idő.

A Médiametrie felmérése szerint a legtöbben Kínában tévéznek. A kínai holdújév alkalmából rendezett ünnepi műsort 2010 február 13-án 260 millió 628 ezren látták, ami világrekordot jelentett. A világ legnépesebb országa a labdarúgás terén is rekordok felé halad: 2010 júliusában – a kínai csapat hiánya és az időeltolódás ellenére – volt olyan mérkőzés a dél-afrikai labdarúgó-világbajnokságon (az Argentína-Németország találkozó), amelyet 54,5 millió néző követett.

A felmérés a szórakoztató műsorok, azokon belül pedig a valóság-show műfajának nagy sikerét is igazolja. Az America’s got talent, a Big Brother című amerikai, a Secret Story címen futó francia valóságshow-k világszerte 40 százalékos nézettséget értek el, és ezzel – bár csak 1 százalékkal – megelőzték a játékfilmekét.

Ez a műfaj még a legfiatalabbak között is teret hódít: 2010-ben a 4-14 évesek közül sokan még idősebb társaiknál is nagyobb valóságshow- vagy tehetségkutató-rajongóvá váltak.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik