A főpolgármester közölte: a hatóság 2007 nyarán hozott egy határozatot, amelyet a metrószerelvények francia gyártójának is elküldött; ebben 126 kifogást fogalmazott meg a szerelvényekkel szemben, ebből 37 a fékekre vonatkozott.
Tarlós István beszámolt arról is: a múlt héten tudta meg, hogy a BKV és a főváros 2008 januárjában “minden érzékelhető ok és indok” nélkül, önszántából felmondta a magyar bankkal kötött garanciaszerződést, és átvitte egy francia bankhoz, aminek következménye, hogy most francia bíróság elé került az ügy. “Én is kis híján leestem a székről, amikor olvastam” – jegyezte meg, hozzátéve, hogy “épeszű érv nem hozható fel, miért kellett átjátszani francia banknak a garanciaszerződést”.
A főpolgármester elmondta: bekérte Kocsis István vezérigazgatótól a 4-es metró teljes iratanyagát, ami csaknem egy köbméter. Ezt az iratanyagot elemzik, dolgozzák fel a Budapesti Közlekedési Központ munkatársai Vitézy Dávid vezetésével.