Belföld

Már az árverést is hirdetik

Minden ötödik ingatlantól anyagi gondok miatt szabadulnának meg a tulajdonosok - írja a Magyar Nemzet. A lap szerint az eladó lakások reklámjain is észrevehető, hogy közeledik a kilakoltatási tilalom feloldása.

Ma már minden ötödik hirdetést – különösen a családi házaknál – úgy adják fel, hogy azt sejtetik, az eladás finoman szólva „sürgőssé vált”. Az eladók két-három százaléka pedig már konkrétan és félreérthetetlenül is közli a halaszthatatlanság okát – írja a Magyar Nemzet.

Burkoltan vagy „burkolatlanul”, de az eladók egy ideje utalnak a megjelenő hirdetésekben arra, hogy az ingatlanuk eladása a hitellel kapcsolatos problémák miatt égetővé vált. Újabban pedig már arra is lehetőségük van, hogy az egyik legnagyobb hirdetési oldalon címkével jelezzék, ha otthonuk esetében árverésről van szó, áron alul kínálják azt, vagy pedig meglehetősen gyorsan szeretnének tőle megszabadulni.

– Valóban megszaporodtak az ilyen jellegű utalások. Azt ugyanakkor hangsúlyoznám, hogy az árverés címke alkalmazása, valamint a hitel bedőlésére utaló szöveges megjegyzés a hirdetések arányához viszonyítva még mindig elég ritka: az adatbázisunkban szereplő hirdetéseknek nagyjából két-három százaléka kapja meg ezt a jelölést, miközben tudjuk, hogy manapság a lakáshirdetések jó részét anyagi gondok miatt adják fel – mondta a lapnak Korbuly Krisztián, az Ingatlan.com vezérigazgatója.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik