Gazdaság

Nyugdíjas élelmiszer-utalvány: mit lehet tenni, ha nem érkezik meg október 15-éig?

Varga Jennifer / 24.hu
Varga Jennifer / 24.hu
Két helyen kell reklamálni.

A 30 ezer forintos nyugdíjas étkezési utalványokat a Magyar Posta kézbesíti a 2,3 millió (nem csak nyugdíjas) jogosult részére. A kézbesítést szeptember 1-jén kezdték el, és legkésőbb október 15-éig kell megkapnia mindenkinek a bónokat, amelyek az év végéig használhatóak fel.

A Pénzcentrum áttekintette a tudnivalókat és kitért arra is, mi a teendő, ha valaki nem kapja meg legkésőbb 15-én (szerdán) az utalványát, sem pedig postai értesítést nem dobnak be neki eddig az időpontig. Ekkor két helyen kell érdeklődni:

  • a Magyar Államkincstár (MÁK) Nyugdíjfolyósító Igazgatóság központi telefonszámán, a 1811-en, illetve
  • a Magyar Posta Zrt.-nél, a (1) 767-8282 telefonszámon, vagy e-mailben (ugyfelszolgalat@posta.hu).

A kiküldött nyugdíjas élelmiszer utalványra vonatkozó kérdésre a nyugdíjfolyósító szerv a küldemény azonosítószámáról (ragszám – vonalkód alatti számsor) tud tájékoztatást adni, a ragszám alapján pedig a Magyar Posta Ügyfélszolgálata információt tud nyújtani arról, hogy hol van a küldemény.

Arra is kitérnek, mit lehet tenni, ha nem a megfelelő kézbesítési cím volt megadva a hivatalnak. Bővebb infóért kattintson.

A nyugdíjas étkezési utalványok beváltásával, felhasználásával kapcsolatban érkezett negatív tapasztalatokról is írtunk, tisztázva, hogy mi az, amit nem tehetnek meg a boltok.

Kapcsolódó
Nyugdíjas élelmiszer-utalvány: ha ilyen okból hajtják el a kasszánál, az nem jogos
Bár az előírások világosak, az utalvánnyal vásárlók mégis belefuthattak elutasításba, akkor is, ha ezt semmi nem indokolja.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik