Dacára annak, hogy az állatvédő szervezetek évről-évre egyre agresszívebb kampánnyal igyekeznek jobb belátásra bírni a divatcégeket, az igazi állati szőrme továbbra is kelendő. Olyannyira, hogy a tavalyelőtti eladásokhoz képest 2010-ben még 5%-os növekedést is produkált – derül ki a Nemzetköz Szőrmekereskedelmi Szövetség adataiból.
A szomorú adatokhoz mindenképpen hozzájárul, hogy a vezető divatházak, például Louis Vuitton, vagy Gucci, kifutóikról nem hajlandók száműzni a valódi szőrmét. Még akkor sem, ha már régóta létezik olyan műszőrme, ami teljesen élethű.
Komoly kezdeményezésekből persze ettől függetlenül nincs hiány: tavaly Norvégia teljes divatiparából száműzte a szőrmét, míg az indiai jógamester, B.H.S Ijengár egyenesen gyilkosnak nevezte azokat a divatikonokat, akik szőrből készült ruhákat készítenek, így Donna Karant is. A mester arra kérte a divattervezőt, hogy csatlakozzon a szőrmeellenes divatdiktátorokhoz: Tommy Hilfigerhez, Ralph Laurenhez és Calvin Kleinhoz.
AJÁNLOTT LINKEK:
15 milliárd dollár értékű állati szőrmét adtak el tavaly (nlcafe.hu)