Mint arról mi is beszámoltunk, a thaiföldi légitársaság Airbus 330-300 típusú utasszállító gépeBangkok nemzetközi repülőterén szenvedett kisebb balesetet. A földet éréskor a gép megcsúszott a kifutópályán, miután eltörött az első kerék. Negyven ember sérült meg, közülük 14-et kellett kórházba szállítani.
A baleset után a légitársaság azzal igyekezett csökkenteni a PR-károkat, hogy gyorsan lefestették a balesetet szenvedett gépen a Thai Airways logóit. A krízismegoldás azonban visszájára sült el. A logók letakarása ugyanis nagyobb hírré vált, mint maga a baleset, ami – mivel csak páran sérültek meg – csak egy éppen csak megemlített esemény volt a nemzetközi sajtóban.
A Thai Airways balesetet szenvedett repülőgépe a bangkoki repülőtéren, a kitakart logóval
Fotó: AFP/Pornchai Kittiwongsakul
Pedig a Thai Airways máshogy is megoldhatta volna, hogy a PR-osok feje ne fájjon a baleset miatt. Mondjuk azzal, hogy profin végzik az utasok mentését. De ezt nem sikerült megoldaniuk – írta hétfőn a Bangkok Post.
A lap beszámolója szerint gyakorlatilag teljesen magára hagyták a cég alkalmazottai a gépről lemenekült és sokkos állapotban lévő embereket, akik húsz percen át ácsorogtak tömött buszokban, miközben többüknek is elsősegélyre lett volna szüksége. A repülőtérre bevitt utasokat senki sem várta a földi személyzet közül, és még csak egy pohár vizet sem kaptak. Az utasok a kommunikáció teljes hiányáról panaszkodtak, és azt állították magukra lettek hagyva.
Ráadásként a kórházba került utasok nem is magában a balesetben sérültek meg, hanem mentés közben. A Bangkok Post cikke szerint a felfújható vészcsúszdák nem voltak elég hosszúak, nem értek le teljesen a földre és az alacsonyabb utasok alig tudtak arról lekecmeregni. Miközben fentről újabb menekülő utasok érkeztek, akik neki csapódtak a csúszdán rekedt embernek. Akiknek egy utaskísérő sem nyújtott segítséget a csúszda alján, pedig az lenne a bevett eljárás.