Belföld

5. Marketing

Hogyan fogja elérni a piacot? A befektetők keresni fogják a piachoz vezető út jól definiált stratégiáját.

Marketing és promóció:

• A termék megismertetése, érdeklődés felkeltése

• Promóciós technikák – direct mail, reklám, kiállítások, média híradások

• A célközönség megnevezése

• A promóciós költségvetés és felhasználása

Értékesítés:

• Az érdeklődés átfordítása árbevételbe

• A választott értékesítési módszer (online/offline, belső megoldás/külső partnerekkel megoldott)

• A disztribútorok szerepe, nagykereskedelem és kiskereskedelem

• A módszerek keverése és ennek értelme

Disztribúció:

• A termék/szolgáltatás eljuttatása a fogyasztóhoz

• Rendelések felvétele és teljesítése

• Fizikai árukészlet tartása és fuvarozás

• Harmadik felek igénybe vétele

• Volumen és választék előrejelzés

Marketing stratégia

• Célpiacok azonosítása. Az üzleti tervben kell meghatározni a termékkel vagy szolgáltatással megcélzott piacokat, amelyek megadják az elérhető fogyasztói piac nagyságát és ezzel azon marketing eszköztárat, amellyel ez a célpiac hatékonyan elérhető.

• Piackutatás. A marketing stratégia részeként adatokat kell gyűjteni a célpiacokról és a fogyasztói szokásokról.

• Termék- vagy szolgáltatás fejlesztése. Milyen termékek vagy szolgáltatások kerülnek kifejlesztésre a célközönség jobb kiszolgálása végett.

• Marketing Mix. A marketing mix négy elemből áll: ár, promóció, disztribúció és termék (avagy angol neveik után a 4P). A marketing mixer mindig a célközönségnek megfelelően kell módosítani.

<< Vissza az elejére | Tovább >>

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik