Marketing és promóció:
• A termék megismertetése, érdeklődés felkeltése
• Promóciós technikák – direct mail, reklám, kiállítások, média híradások
• A célközönség megnevezése
• A promóciós költségvetés és felhasználása
Értékesítés:
• Az érdeklődés átfordítása árbevételbe
• A választott értékesítési módszer (online/offline, belső megoldás/külső partnerekkel megoldott)
• A disztribútorok szerepe, nagykereskedelem és kiskereskedelem
• A módszerek keverése és ennek értelme
Disztribúció:
• A termék/szolgáltatás eljuttatása a fogyasztóhoz
• Rendelések felvétele és teljesítése
• Fizikai árukészlet tartása és fuvarozás
• Harmadik felek igénybe vétele
• Volumen és választék előrejelzés
Marketing stratégia
• Célpiacok azonosítása. Az üzleti tervben kell meghatározni a termékkel vagy szolgáltatással megcélzott piacokat, amelyek megadják az elérhető fogyasztói piac nagyságát és ezzel azon marketing eszköztárat, amellyel ez a célpiac hatékonyan elérhető.
• Piackutatás. A marketing stratégia részeként adatokat kell gyűjteni a célpiacokról és a fogyasztói szokásokról.
• Termék- vagy szolgáltatás fejlesztése. Milyen termékek vagy szolgáltatások kerülnek kifejlesztésre a célközönség jobb kiszolgálása végett.
• Marketing Mix. A marketing mix négy elemből áll: ár, promóció, disztribúció és termék (avagy angol neveik után a 4P). A marketing mixer mindig a célközönségnek megfelelően kell módosítani.