Munkahelymegtartási pályázat, átképzés, új termékek és szolgáltatások bevezetése, intenzívebb marketing – leginkább ezekkel a lépésekkel csökkentették a válság hatásait a cégek, derült ki a pályázatokból. Az ünnepélyes díjátadóra február végén került sor.
A Budapest Bank vállalati üzletága tavaly ősszel első alkalommal hirdette meg ügyfelei körében a Partner-díjat, melynek témája a példaértékű válságkezelés volt. A Budapest Bank önálló pénzügyi kiadvány a MOST! magazin online oldalára, a Mostmagazin.hu-ra látogatók szavazatai döntötték el az első három helyezés sorrendjét. Az ünnepélyes díjátadóra február végén került sor.
Az első helyen a veszprémi székhelyű Plasticor Műanyag- feldolgozó Kft. végzett, amely a termékfejlesztés és az energiafelhasználás racionalizálása mellett még a konkurenciával is összefogott egy üzlet megszerzése érdekében. A második díjat a kiskőrösi Agro Line Gépgyártó-, Fejlesztő és Kereskedő Kft. kapta, amely az értékes munkaerő megtartása érdekében csökkentette a munkaidőalapot, s az átmeneti megrendelések hiánya miatt felszabaduló időt karbantartó munkákra fordította. A harmadik helyezést a debreceni Újhelyi Autó Márkakereskedés és Szerviz Kft. nyerte el, amely célratörően újratárgyalta megállapodását üzleti partnereivel, az elért kompromisszumok hatására a 120 millió forintos beruházást sikerült 40 millió forintra leszorítani.
Tóth Viktor (a Budapest Bank Business értékesítési vezetője), Bódy Kornél (a Plasticor Kft. ügyvezető igazgatója), Takács Zoltán (a Budapest Bank Észak-Dunántúli Vállalati Üzletközpontjának vezetője)
„A Budapest Bank Business a kkv-k elkötelezett partnere – szolgáltatásaink, tanácsaink mellett most a Partner-díjjal is segítjük a vállalkozásokat. A verseny három nyertesét 3, 2 és 1 millió forint értékű banki kedvezménnyel támogatjuk. A díjjal szeretnénk hagyományt teremteni, és ezután minden évben az aktuális piaci trendeknek megfelelő témában meghirdetni” – mondta Tóth Viktor, a Budapest Bank Business értékesítési vezetője.
A pályázatokból kiderült, hogy a vállalkozások számos lépést tettek a válság negatív hatásainak minimalizálására. Az új munkatársak felvétele helyett például átképzéssel oldották meg az új feladatok ellátását, a fejlesztésekhez, fenntartáshoz szükséges forrásokat pályázati támogatásokból igyekeztek megszerezni.
A krízis ugyanakkor több esetben előrehozott fejlesztésekre, innovációkra is rábírta a cégeket. A kiesett megrendeléseket sokan új termékek és kiegészítő szolgáltatások bevezetésével kompenzálták, kiterjesztették hirdetési körzetüket a határon túlra, vagy saját telephelybe, raktárba ruháztak be. A nehéz körülmények a piac összes szereplőjét rugalmasságra kényszerítették: a kkv-k beszállítóikkal megállapodtak a rugalmasabb fizetési feltételekben, ugyankor a vevőikkel szemben is hajlottak a hosszabb fizetési határidők, speciális árak kidolgozására. Abban azonban a legtöbb vezető egyetértett, hogy a minőségből nem szabad engedni, a versenyképességet mindenképp meg kell őrizni. Ebben a bank is segítségükre volt: az ügyféllel együttműködve kidolgozták a hitelek meghosszabbítását, átalakítását, a lízingkonstrukciók átütemezését.