Belföld

Forgalomból kivont motorkocsik felújításával tartják fent a HÉV-et

Elek Aladár / 24.hu
Elek Aladár / 24.hu

Októberben brutális járatritkításról szóltak a hírek, mivel elfogytak a hadra fogható szerelvények a HÉV-en. Lázár János közlekedési miniszter tagadta, hogy ilyen készülne (úgy látom, hogy néhány aberrált, belvárosi, libsi gyereknek megártott a túl sok szívás a hétvégén, és ezért aztán hallucinációik vannak a HÉV-vel kapcsolatban), és kirúgták a MÁV-HÉV Zrt. vezetőjét, Nagy Gábort.

Az azonban nem volt teljesen világos, hogy honnan pótolják a végüket járó, sokszor hatvanéves szerelvényeket. Most Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója megmagyarázta, hogyan tudják fenntartani jövőre is az idei menetrendet.

„A hatvanéves vonatok pótlására felgyorsítjuk a forgalomból átmenetileg kivont, fiatalabb motorkocsik felújítását: a tartalékszerelvények első darabja már el is készült, és menetrend szerinti vonatként közlekedik – egyelőre – a szentendrei vonalon. A munkák során a szerelvény átfogó felújításon esett át. A főjavítás során a forgóvázak, a kocsiszekrény, az áramkörök, az utastér és az utasbiztonság is korszerűsítésre kerültek. A belső térben kollégáink a teljes padlózatot, az üléseket és a fűtőtesteket kicserélték, emellett új, az utasbiztonságot növelő eszközöket is telepítettek, például egy új fejlesztésű ajtóvezérlőt. A felújított szerelvény előzőleg a H7-es HÉV vonalán közlekedett, így 2025 januárjában oda is kerül vissza. Ez azt jelenti, hogy – a többihez hasonlóan – a csepeli vonalon is ugyanannyi HÉV, ugyanolyan gyakran és ugyanakkora kapacitással közlekedik majd az új esztendőben is” – írta Hegyi Zsolt.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik