A Shein kommunikációs osztálya a 24.hu-nak küldött válaszában azt írta:
A Shein termékei kizárólag a hivatalos honlapunkon és alkalmazásunkban érhető el. Bármely bolt Magyarországon, amely azt állítja, hogy Shein üzlet, nincs felhatalmazva erre és nincs kapcsolatban a cégünkkel. Emiatt azt sem tudjuk garantálni, hogy milyen a minősége azoknak a termékeknek, amelyeket ott árulnak. Időnként valóban vannak pop-up üzleteink, de ezekről a vásárlóink időben értesülnek a különböző közösségi média csatornáinkon.
Hozzáteszik: megteszik a szükséges lépéseket ezzel a nem hivatalos üzlettel szemben, hogy „megvédjék a Magyarországon élő vásárlóikat”.
Kérdéseinkkel kerestük a Sugár Üzletközpontot, illetve a bérbeadásért felelős Sigma Kft-t, hogy megtudjuk, ellenőrzik-e, hogy egy ismert márkanév alatt futó újonnan nyíló üzlet valóban kapcsolatban áll-e a céggel, illetve hogy mire számíthat az üzlet ezek után.
Az alábbi videó egy egyperces beszámoló, amit egy TikTok-felhasználó töltött fel. Bemutatja a boltot, elmondja az átlagos árakat, majd hozzáteszi: nagyon sok vállfán a Dorothy&Aby logója található. Ennek a cégnek több üzlete is van Budapesten, multibrand üzletként működik, azaz több márka (COS, Mango, Tom Tailor, stb.) termékeit is árulja.
Mi az a Shein?
A márka nem ismeretlen itthon sem, két és fél éve írtunk hosszabban működésükről. Akkori írásunkból kiderül:
- a cégnek már akkor másfél millió négyzetméteres raktára volt,
- bő két éve 600 ezer termék volt megtalálható az oldalon, amit naponta 6 ezerrel bővítenek,
- az akkori átlagár 3300 forintnak felelt meg.
És hogy miért ezt választják, mondjuk, a Zara, H&M helyett? Más módszereket is bevetnek, hogy őket válassza a tizenéves fogyasztói generáció. Például algoritmusokkal dolgoznak, figyelik, milyen trendekre keresnek leginkább a célcsoportjaik az olyan közösségi médiás oldalakon, mint a Facebook, az Instagram és a TikTok. Hogy a termékeket könnyebb legyen megtervezni, a begyűjtött adatokat feldolgozzák, javaslatokat készítenek arra, milyen anyagból, milyen formában, milyen stílusban kellene előállítani azokat.
A Sheinnek csak az Instagramon 34 millió követője van. Rendszeresen dolgoznak együtt influenszerekkel, youtuberekkel, akik bizonyos keretért válogathatnak ruhát, amiket a kapott kuponkóddal együtt bemutatnak a követőiknek, így sokszorosan visszatermelhetik a keretüket, amit rájuk szánt a Shein.