Belföld

Magánbefektetőkkel újíttatná fel a vasútállomásokat a MÁV

Ivándi Szabó Balázs / 24.hu
A Kelenföldi vasútállomás régi, ma üresen álló főépülete.
Ivándi Szabó Balázs / 24.hu
A Kelenföldi vasútállomás régi, ma üresen álló főépülete.

Külső források bevonásával újulhatnak meg az állomásépületek az ország több pontján – adta hírül a MÁV. A felújított épületek maradnának állami tulajdonban, de a magánbefektetők részben hasznosíthatják majd az épületeket kereskedelmi céllal, a fejlesztésekért cserébe. A program a vasúttársaság szerint így egyszerre szolgálja a közösségi közlekedés fejlesztését, a helyi gazdaság erősödését és az adott településrész fejlesztését is.

Az ország minden térségére kiterjedő programban négy fővárosi (Keleti, Nyugati, Déli, illetve Kelenföldi pályaudvar) és három vidéki (Győr, Debrecen és Szeged) nagyállomás, valamint számos térségi állomás épülete újulna meg. Ez utóbbiak

  • Alsógöd,
  • Dunakeszi-Gyártelep,
  • Felsőgöd,
  • Gödöllő,
  • Pécel,
  • Siófok,
  • Székesfehérvár,
  • Sződ-Sződliget
  • és Vác.

Ezeken felül az ország bármely kis és közepes méretű állomásépülete hasznosítható lesz. Az országos jelentőségű nagyállomások a MÁV Zrt. projektcégein keresztül, a kisebb, térségi szintű állomások bérleti konstrukció keretében kerülhetnek felújításra és hasznosításra. A pályázatra január 31-ig lehet jelentkezni.

A MÁV az elmúlt hónapokban számtalan kihívással szembesült: múlt héten pénteken Kelenföld állomáson egy leszakadt felsővezeték vágta el Budapestet a dunántúli vasútvonalaktól, míg októberben kisiklott egy utas nélküli szerelvényvonat a Keleti pályaudvarban, mely az elhíresült augusztusi IC-kisiklás óta már a második ilyen baleset volt a Keletiben.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik