Fegyveres rendőröknek kellett lekísérnie nemrégiben a Jet2 nevű brit fapados légitársaság egyik menetrend szerinti járatáról egy 79 éves asszonyt Törökországban, mivel nem volt hajlandó kifizetni a tonhalas szendvicset, amit a repülés közben rendelt a fedélzeten – számolt be a BBC.
A Hertfordshire-ben élő idős asszony, Lily – aki a teljes nevét nem akarta elárulni – még november 3-án utazott az essexi London–Stansted repülőtérről Bodrumba a lányával. Azonban útközben vett egy 9 fontos (4400 forintos) tonhalas szendvicset a gépen, ami kis híján keresztbe vágta a terveiket.
Lily szerint a szendvicsnek, amit felszolgáltak neki, meg volt fagyva a közepe, amikor a kezébe adták, ezért nem volt hajlandó pénzt adni érte. De a légiutas-kísérők ragaszkodtak ahhoz, hogy fizessen, mivel már kibontotta az ételt. Az ebből kialakuló vita pedig odáig fajult, hogy a leszálláskor rendőrök várták az idős asszonyt.
A légitársaság álláspontja szerint Lily „rendbontó magatartást tanúsított a fedélzeten”, beleértve a magával hozott alkohol engedély nélküli fogyasztását.
Egy rádióműsorban Lily azt mesélte az incidensről, hogy amikor a gép leszállt, minden utast megkértek rá, hogy maradjanak még egy kicsit a helyükön. Kivéve őt és a lányát, akiket rögtön a kijárathoz küldtek. „Hívták a rendőrséget. Végül nem egy, hanem négy rendőr volt az ajtónál” – emlékezett vissza az idős asszony.
Sokkos állapotban voltam. Mondtam is az embereknek, hogy »Azt hiszem, letartóztatnak egy szendvics miatt«
– folytatta Lily, majd azt is hozzátette, hogy a rendőrök fel is voltak fegyverkezve. Szerencséjük volt, hiszen a rendőröket valószínűleg csak azért hívták oda, hogy rájuk ijesszenek, és egy gyors útlevél-ellenőrzés után útjukra is engedték őket.
Az idős asszony emellett azt is elmondta, hogy ő az út nagy részét átaludta. Egészen pontosan csak átaludta volna, ha a személyzet nem ébresztette volna fel folyton, hogy a szendvics kifizetéséről érdeklődjön – amit ő nagyon stresszesnek élt meg.
„Aztán a vége a rendőrséggel egyenesen borzalmas volt” – mondta. Az ügy egyébként annyira felzaklatta az anya-lánya párost, hogy Lily lánya még emailt is írt a légitársaságnak, amiben elpanaszolta kellemetlen élményeiket.
A légitársaság pedig így reagált az egészre:
„Megerősíthetjük, hogy a szóban forgó utas a London–Stanstedből Bodrumba tartó LS1609-es járat fedélzetén rendbontó magatartást tanúsított, beleértve a magával hozott alkohol engedély nélküli fogyasztását. Ennek eredményeként a repülőt leszálláskor rendőrök várták, akik kikísérték őt és a lányát a gépről. (…) Családbarát légitársaságként zéró toleranciát alkalmazunk az ilyen viselkedéssel szemben, és világossá tesszük, hogy az ügyfelek nem fogyaszthatnak magukkal hozott alkoholt a járatainkon. Mindig támogatni fogjuk személyzetünket azokban az esetekben, amikor durva vagy kellemetlen viselkedésnek vannak kitéve, miközben minden utas és a személyzet biztonságát és kényelmét helyezzük előtérbe”.
A nőt annyira felháborította a Jet2 reakciója, hogy egyenesen undorítónak nevezte a légitársaságot. Lily egyébként a repülőn történő illegális alkoholfogyasztás vádját sem érti, hiszen az elmondása alapján nem vittek magukkal semmilyen italt a fedélzetre, csak fejenként két-két pohár bort kértek a légiutas-kísérőktől.
„Szerintem kínosan érzik magukat a szendvics és a rendőrség miatt, és amiatt, ahogyan velünk bántak. Ők azok, akik undorítóan viselkedtek és zavartak engem az egész repülés alatt” – zárta a gondolatait a kellemetlen helyzetbe hozott idős asszony.