Timothée Chalamet karrierje elején azt a tanácsot kapta egy ügynökétől, hogy hízzon meg kicsit, ha szerepekhez akar jutni – árulta el egy interjúban a Hollywood Reporter beszámolója szerint.
Mikor Az útvesztőbe vagy A beavatottba jelentkeztem meghallgatásra, olyan típusú filmekbe, amik akkoriban virágkorukat élték, a visszajelzés mindig az volt, »nem megfelelő a testem«
– mondta Chalamet Zane Lowe-nak. „Volt egy ügynököm, aki felhívott, és nem agresszíven, de azt mondta: »Muszáj lesz felszedned pár kilót«”.
A 2010-es évek disztópikus tinidrámái ugyan elkerülték, de Chalamet mára nem nagyon panaszkodhat a karrierjére. Ez a korai elutasítás szerinte még jó tapasztalatnak is bizonyult a Bob Dylan életét feldolgozó filmhez, amin most dolgozik:
Tudok azonosulni néhány dologgal, amin keresztülment. Bob rock ‘n’ roll sztár akart lenni – Buddy Holly, Little Richard, Elvis Presley – ez volt az a fajta menő rock & roll, amit az 50-es évek végén a fiataloknak reklámoztak. Én hasonlóképp nagy filmszínész akartam lenni
– fogalmazott a színész, aki szerint hasonlóan ahhoz, ahogy Dylan megtalálta saját útját a folkzenében, ő is a mainstreamtől eltérő utat választott a kisebb, független, személyesebb hangvételű filmekkel. Így futott be végül a Az útvesztő vagy A beavatott helyett olyan szerepekkel, mint a Szólíts a neveden, a Csodálatos fiú, a Ladybird, vagy a Kisasszonyok.
„Ezek kisebb költségvetésű, de nagyon… nem is tudom, hogy fogalmazzak másképp… személyes filmek voltak, amelyek egy ilyen színházi közegből indultak. Itt találtam meg a ritmusomat, a magabiztosságomat, az utamat, vagy nevezzük bárhogyan.” Az interjúban Chalamet azt is elárulta, hogy a Dylan-film előkészületei során öt évig dolgozott egy harmonikaoktatóval. Ezt követően pedig végigjárta Bob Dylan életének fontos helyszíneit. Az intenzív felkészülés ellenére Chalamet szerint a film nem a zenész életének pontos reprodukálásáról szól.
Ez nem a tényekről szól, vagy arról, hogy történtek a dolgok a valóságban. Ez egy mese
– mondta.