A KSH közleménye szerint éves szinten 50 ezerrel több előfizető volt 2010 szeptember végén, mivel a piac lassan telítődik, és a készülékcseréket a magán és a céges elfőzetők költségtakarékossági okokból későbbre halasztják.
Ezzel szemben, a mobil-előfizetéseken belül a havidíjas előfizetések száma ismét
emelkedett, ami ellensúlyozta a feltöltő kártyás szegmens 396 ezres
éves szintű visszaesését. A változás magyarázata az, hogy a
szolgáltatók a reklámkampányokon keresztül az ügyfeleket egyre inkább
arra ösztönzik, váltsanak havidíjas előfizetésre.
A statisztikai adatok alapján ugyanakkor folytatódott a harmadik negyedévben az internetpiac bővülése: az előfizetések száma 1 év alatt 554 ezerrel gyarapodott, és szeptember végére meghaladta a 3,1 milliót.
Ráadásul a szolgáltatásokból származó nettó árbevétel meghaladta a 34 milliárd forintot, ami az előfizetői akciók, például ingyenes hónapok, illetve a díjak mérséklődése miatt folyó áron 4 százalékkal kevesebb volt az egy évvel korábbinál.