Sokan azt gondolták, hogy a frekvenciák újraosztása miatt kialakult botrány, és az új adók megszokottól eltérő stílusa csak kisebb fennakadásokat okoz majd a hazai rádióspiacon. A hallgató megbocsát és minden megy tovább. Nos, az iparág bennfentesei a héten megkapták a decemberi kutatási adatokat, amelyek azonban azt mutatják, hogy az egykori Sláger- és Danubius-fanok vagy nehezen felejtenek, vagy továbbra sem jön be nekik a Neo és a Class.
Minimális emelkedés
Az fn.hu birtokába került naplós kutatás szerint októberben a Danubiust és Slágert több mint négymillióan hallgatták naponta. November végén, amikor már az új adók szóltak, ez a szám alig több mint 2 millióra redukálódott. A 2,2 milliós novemberi átlagot decemberre napi 2,5 millióra tornázta fel a két rádió.
Bár a szerény növekedéshez hozzátartozik, hogy az eredmény nem teljesen pontos. A felmérésben részt vevők közül ugyanis voltak olyanok, akik azt nyilatkozták, hogy az év utolsó hónapjában is Danubiust vagy Slágert hallgattak, noha a két adó november 18-án elhallgatott.
A hallgatottságot vizsgáló legutóbbi cikkünkben már megírtuk, hogy a váltás egyik nagy nyertese a Juventus volt. A majdnem országos adó, amely Budapesten kívül négy városban és a Balaton környékén sugározza műsorát, november végén napi 600 ezerrel több hallgatót szegezett a készülékekhez, és ezt a számot decemberben is tudta tartani.
Sőt, a fővárosban és környékén tovább növelte népszerűségét. Az adatok szerint a közép-magyarországi rádióhallgatók 29,9 százaléka választotta az év utolsó hónapjában a Juventust, míg a Neót és a Classt összesen 20,7 százalék, a Rádió 1-et pedig 12,2 százalék.
A reggeli műsorokat tekintve is sikerült izmosodnia az ír tulajdonú adónak. Hétköznap 6 és 10 óra között több mint háromszor annyian ébredtek decemberben a Juventusra, mint a Rádió 1-re.
Versenyben a rádiózás Ferrarija
Bár az eredmények kétségtelenül kedvezőek a kisebb rádióknak, a programigazgatók azonban nem dőlhetnek hátra. Sőt, azzal, hogy a Bumeráng újra pályára állt, erősödik majd az adók közötti verseny.
Boros Lajos és Bochkor Gábor január 18-ától ébreszti az országot, ami minden bizonnyal jót tesz majd az Neónak. A műsor azonban nem biztos, hogy újra olyan sikeres lesz, mint a Sláger idejében, amikor milliók hallgatták a Bumerángot.
A műsor két oszlopos tagja igen magabiztosan nyilatkozott az indulás előtt. Bochkor Gábor a Ferrarihoz és Michael Schumacherhez hasonlította a Bumerángot, Boros Lajos pedig azt mondta, hogy nekik nincs normális konkurenciájuk. Hogy bejön-e a „neós” Bumeráng a hallgatóknak, február végén kiderül.
Mindenesetre, ha nyárig nem javul látványosan a Neo hallgatottsága, akkor megdőlhet az a sokat hangoztatott mondat, hogy a Bumeráng a legértékesebb termék a hazai rádióspiacon.