Belföld

Fordulat: Nemet mondott a közös vonatozásra Lázár János, a miniszter nem akar Magyar Péternek „kampányolni”

Nekem mindig az ember az első: a dolgozó és az utas. Végül, de utolsó sorban: a politikus. Személyes körbevezetést kértél, megkapod. Hív a vasút, vár a Lázár!

– ezt írta Lázár János szombaton válaszul Magyar Péternek, aki a sorozatos MÁV-problémák után 16 pontban sorolta fel korábban a magyar vasút problémáit a minisztert nevezve meg felelősnek a kialakult állapotokért.

Ennél a pontnál úgy tűnt, hogy Lázár János és Magyar Péter közösen vonatozik majd, és közösen győződnek meg arról, hogy milyen állapotban van a magyar vasút – legalábbis ez következett a miniszter szavaiból.

Erre azonban most már egyre kevesebb az esély. Erről tanúskodik legalábbis egy többkörös levélváltás Magyar és Lázár közt, amelyet nemrég osztott meg a nyilvánossággal a MÁV-ért felelős közlekedési miniszter.

  1. Szombat után első körben – Lázár János Facebook-posztja szerint – a miniszter a Kőbányán található állomásra, majd a Kerepesi úton lévő forgalmi irányítóközpontba hívta Magyart szeptember 5-én délelőtt. Lázár Jánosék engedték volna a forgatást is, de csak Magyar Péter stábnak, médiának, független sajtónak nem.
  2. Magyar Péter ezután levélben jelezte, nem igazán tetszik számára ez az ötlet. Egyebek mellett azt írta, hogy inkább Salgótarjánból, vagy Ózdról jöjjenek Budapestre vonaton, ne egy fővárosi irányítóközpontba beszélgessenek.
  3. Lázár ezt a felvetést ugyanakkor elutasította. Mint írta, nem akar a Tisza Párt kampányának arca lenni. „Az Ön által említett vonalak problémáival mind a MÁV-csoport vezetése, mind pedig én, személyesen tisztában vagyok. Ezeket a gondokat az új közlekedési kormányzat részéről senki nem elfedni vagy relativizálni akarja, hanem megoldani. Remélem, az Ön által eredetileg kért találkozó műfajának, körülményeinek mostani megváltoztatását nem azért javasolta, hogy azt el kelljen utasítanom.” Hozzátette: „Ha valóban érdekli, milyen helyzetben van a kötöttpályás közlekedés rendszerének egésze (beleértve a vasúttársaságot, a pályát, a járműállományt és a szolgáltatási portfóliót) továbbra is állok rendelkezésére – személyesen és a nyilvánosság biztosításával, akár az Ön social media stábja jelenlétében is. A vasúti területekre való bejutását – beleértve akár fb-videók elkészítését – természetesen a személyes találkozónk létrejöttétől vagy meghiúsulásától függetlenül is segítem, lehetővé teszem.”
  4. Magyar Péter erre már csak egy kommentben reagált Lázár János posztja alatt. „Tisztelt Miniszter Úr, sajnálom, hogy nem akarja megnézni, hogy a salgótarjáni vagy az ózdi, vagy a lajosmizsei honfitársai milyen körülmények között és mennyi idő alatt jutnak el 2024-ben a fővárosba. Ha ezt megnézné, akkor lehet, hogy nem az ön batidai kastélyához vezető, szinte senki által nem használt alsóbbrendű út újulna meg több, mint 3 milliárd forint közpénzből. És talán akkor nem a bizalmasa és gimnáziumi társa vezetné a MÁV-Volán csoport végletekig központosított beszerzéseit. Én nem találkozót kértem öntől, még csak nem is fogadóórát, ahol 14 év kormányzás után előadhatja az újabb csoda ötleteket, miközben pont ön húzott/állíttatott le létfontosságú vasúti fejlesztéseket. Én arra kértem, hogy jöjjön el ezekre a vonalakra és számoljon be az embereknek arról, hogy miért és hogyan juttatták a MÁV-ot ilyen helyzetbe 14 év kormányzás alatt.”

Egyelőre tehát úgy tűnik: mégsem lesz Magyar-Lázár találkozó MÁV-ügyben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik