Hosszú évek mizériája zárult le augusztus 14-én, a Spotify ugyanis közölte: az Apple hivatalosan is jóváhagyta, hogy az iOS-alkalmazásukban megjelenítsék az árinformációkat az európai uniós felhasználóik számára, írja a TechCrunch.
Mint korábban megírtuk, az Európai Bizottság márciusban 1,84 milliárd eurós, átszámítva 726 milliárd forintos pénzbírságot szabott ki az Apple-re a versenypiaci törvények megsértése miatt. A büntetést egészen pontosan azért kapta a cupertinói óriás, mert a zenei streamingpiac prominens szereplőinek, például a Spotify-nak hosszú éveken át jogellenesen tiltotta, hogy az Apple-felhasználókból közvetlenül előfizetőket csináljon, vagy tájékoztassa őket, hogy a saját weboldalukon olcsóbban előfizethetnek a szolgáltatásukra.
A Spotify azonban jelezte, az Apple továbbra sem hagyja, hogy megosszanak egy linket a webhelyükre, mivel ehhez még mindig közel 30 százalékos jutalékot kellene fizetniük az Apple-nek minden egyes regisztráció után, amit a cég nem szándékozik megtenni. A szöveg ezért csupán a webhelyükre irányíthatja a vásárlókat, de magát azt, hogy spotify.com, nem írhatják ki.
A svéd vállalat azonban már ez is előrelépés, az EU-s vásárlók ösztönzésére pedig promóciót indít, melynek értelmében frissíthetik a csomagjukat az iPhone-os felhasználóik. A promóció keretében az első három hónap ingyen lesz az érintetteknek.