Vegyük például a repülést. A légiközlekedés szabályai szerint utasként már órákkal az indulás előtt a helyszínen kell lennünk, így a repülőtéren töltött idő is az utazás szerves részévé válik, így annak a bizonyos komfortnak a szerepe itt különösen nagy. A modern repülőterek számos szolgáltatást kínálnak az utasok kényelme érdekében, legyen szó éttermekről, boltokról vagy pihenőhelyekről. Az utazók számára a reptéri lounge-ok nyújtják az egyik legkellemesebb környezetet. Ezek a helyek lehetőséget biztosítanak arra, hogy az utasok relaxáljanak, dolgozzanak, vagy csak szimplán felkészüljenek egy hosszabb utazásra. A fizetés kérdése szintén fontos szerepet játszik az utazás kényelmében. Természetesen az élet szinte mindegyik területére igaz, de utazáskor különösen felértékelődnek a bankkártyás és digitális fizetési megoldások előnyei. Ezek közül talán a legfontosabb, hogy az utasoknak nem kell aggódniuk a különböző valuták miatt, hiszen a bankkártyák lehetővé teszik a nemzetközi tranzakciókat.
A digitális fizetési megoldások, mint például a telefon vagy okosóra használata a vásárlás során, tovább növelik a kényelmet, mivel ezekkel az eszközökkel gyorsan és egyszerűen lehet fizetni, anélkül, hogy keresgélni kellene a készpénzt vagy a kártyát. A bankkártyák használata lehetővé teszi azt is, hogy az utasok minimálisra csökkentsék a készpénz használatát, minimalizálva ezzel a lopások és a pénz elvesztésének kockázatát.
A Visa friss utazási és fizetési szokásokat vizsgáló felmérése¹ szerint a magyar fiatalok szívesen fizetnek külföldön is mobillal, különösen a 18-25 év közötti válaszadók, akiknek 39%-a tervezi, hogy okostelefonnal vagy okosórával fizet utazása során.
Fontos megjegyezni, hogy a mobiltárcákkal végrehajtott fizetések a Visa rendszereinek és hálózatának biztonságát élvezik. A Visa a kártyaadatokat a tokenizációnak nevezett technológia révén egyedi számsorral helyettesíti, ami további biztonsági szintet jelent, így a fizetéseink védettek, bárhol is nyaralunk.
A bankok egyre több szolgáltatást nyújtanak bizonyos típusú bankkártyák mellé. Például a CIB Visa Inspire Platinum Bankkártya egyik szolgáltatása a concierge: a bankkártya birtokosa koordinátorok segítségével oldhatja meg különböző szervezési feladatait – vagy kaphat gyors választ a felmerült kérdéseire –, legyen szó akár utazásról, kulturális- vagy sportprogramokról, otthoni teendőkről, orvosi kérdésekről, vagy ajándékküldésről. A kártyához tartozó csomag több, utazáshoz kapcsolódó kényelmi elemet is tartalmaz: például budapesti és bécsi reptéri lounge-ok korlátlan és díjmentes használatát, a járatkésések, törlések esetén nyújtott segítségnyújtást. A kártyához járó Priority Pass tagsággal annak birtokosa évente egy alkalommal több mint 1100 lounge közül választhat és várakozhat ott repülőjáratára díjmentesen, a Bidroom tagság segítségével pedig világszerte 120 ezer szállodában és apartmanban juthat árengedményekhez.