A kampány első hetében a Fidesz százszor annyit költött Facebook-hirdetésekre, mint a Momentum, és ezerszer annyit, mint a DK, derült ki az RTL Híradó gyűjtéséből. A parlamenti választási kampánnyal szemben a június 9-én egy napon megrendezett európai parlamenti és az önkormányzati választás előtt nincs törvényi korlátja a politikai hirdetésekre fordítható összegnek, így
Mivel állami támogatást nem kapnak a pártok a kampányra, az elköltött pénzekkel sem kell elszámolniuk. A törvényi limit csak az utcai plakátkihelyezések során korlátozza a pártokat. A közösségi médiában feladott hirdetésekre ilyen korlát nem vonatkozik, hiszen azokat az Állami Számvevőszék nem sorolja a kampányköltések közé. A kampány első hetében politikai pártok hirdetése közül
- a Fidesz majdnem 25 milliót költött saját oldalán megjelenő posztok népszerűsítésére.
- A Momentum közel 260 ezret, a DK pedig mindössze 27 ezret fordított ugyanerre a célra.
A Híradó gyűjtése szerint a jelölteknél is hasonló a különbség:
- a Fidesz főpolgármester-jelöltje, Szentkirályi Alexandra népszerűsítésére 12,5 milliót hirdetett el, Orbán Viktor bejegyzéseit pedig 5,5 millióval támogatták meg.
- Eközben a DK a két EP-képviselőjük, Dobrev Klára és Molnár Csaba posztjait kicsit több, mint 1,4 millióért hirdette.
Ez idő alatt a Magyar Péter lejáratására hangolt Megafon is eltapsolt 46,5 millió hirdetési pénzt a Facebookon.