Április 20-tól június 15-ig utasszámlálást, igényfelmérést tartanak nyolc vasúti mellékvonalon. Az Építési és Közlekedési Minisztérium „a vasúton egyre súlyosbodó mellékvonali dízel motorvonat hiány, a fennálló aktuális helyzet miatt” kért intézkedési tervet – írja az iho.hu. A szaktárca a vonat helyett a Volán autóbuszaival oldaná meg a közlekedést.
Az alábbi vonalakról van szó:
- 4. sz. vasútvonal (Nyergesújfalu–Komárom)
- 14. sz. vasútvonal (Pápa–Csorna)
- 23. sz. vasútvonal (Zalaegerszeg–Rédics)
- 35. sz. vasútvonal (Siófok–Kaposvár)
- 66. sz. vasútvonal (Villány–Mohács)
- 94. sz. vasútvonal (Sajóecseg–Tornanádaska)
- 106. sz. vasútvonal (Sáránd–Nagykereki)
- 127. sz. vasútvonal (Gyoma–Szeghalom)
Az érintett vasútvonalakon április 15-én indul, és június 15-ig tart az utasszámlálás.
Frissítünk!
Cikkünk megjelenését követően az Építési és Közlekedési Minisztérium az alábbi közleményt juttatta el lapunknak: „ Egy magát közlekedési, logisztikai szaklapként meghatározó hírportál ma állítólagos belső információkra hivatkozva vasúti mellékvonalak bezárásáról jelentetett meg cikket, amit több sajtóorgánum is átvett. Nem tudjuk, hogy az elfogott ál- vagy valódi levél a vasúti mellékvonalak utasszámlálásáról milyen miniszterre hivatkozik, egyet azonban tudunk: biztosan nem Lázár Jánosra. Az építési és közlekedési miniszter ugyanis egyetlen újabb mellékvonal esetében sem döntött módváltásról vagy bezárásról, ilyen feladat előkészítésére nem utasította a vasúttársaságot, így a cikkben említett 8 mellékvonallal kapcsolatban sem kezdődhetett ilyen munka, illetve célzott utasszámlálás. A levél valakinek az írói munkássága részét képezheti: fikció.”
Cikkünk elkészítése közben a Google Trends adatait is felhasználtuk.