Belföld

Elindul a kolontári vonat

Újra biztonságos közlekedés Kolontár és Devecser térségében, ezért a Budapest–Székesfehérvár-Szombathely vasútvonalon november 5-én, 0 óra 00 perctől ismét a megszokott menetrend szerint közlekedhetnek a vonatok.

Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elrendelte a vasúti forgalom előkészítését, miután a Veszprém Megyei Védelmi Bizottság garanciát adott, hogy a bevezetett biztonsági intézkedések és az elvégzett védelmi munkák biztosítják a vasúti közlekedés biztonságát – áll a MÁV FigyelőNetnek eljuttatott közleméynében.

November 5-től a személyszállító vonatok ismét a közforgalmú menetrend szerint közlekednek, és valamennyi, a menetrendben feltüntetett állomáson és megállóhelyen, így Kolontáron is megállnak. A helyreállított vonalszakaszon ugyan még sebességkorlátozás lesz érvényben, és emiatt néhány perces késések is előfordulhatnak, de az utasoknak már nem kell átszállniuk vonatpótló autóbuszokra.

Az ajkai timföldgyár vörösiszap-tározójának október 4-i gátszakadása miatt egy hónapon keresztül szünetelt a vonatközlekedés, mert vasúti pálya súlyosan megrongálódott. A másfél méter magasan áradó iszap 1500 méteres szakaszon tette tönkre
a vasúti pályát, de teljesen megrongálódtak a biztosítóberendezések és
a felsővezeték-tartó oszlopok is. A közlekedés helyreállítását
nehezítette a levegő portelítettsége.

A sérült pálya vörösiszappal szennyezett részét nagynyomású mosással a vágányon járó gépekről (úgynevezett UNIMOG-ról) tisztították meg, a sínszálakon és a betonaljakon pedig ecettel, illetve gipsszel semlegesítették a szennyeződést. A szakemberek a zúzott kövek bontását nagyteljesítményű gépekkel kezdték meg, de több helyen csak kézi erővel lehetett a szennyeződést eltávolítani a sínekről. A katasztrófa során a MÁV Csoportnak közel 500 millió forint kára keletkezett.

Az utasoknak Ajka és Somlóvásárhely között vonatpótló autóbuszokra kellett átszállni. Október 20-ig befejeződtek ugyan a pálya helyreállítási munkálatai, de a teljeskörű biztonság garantálásáig, vagyis a vasútvonalat védő gát megépítéséig a MÁV nem indította újra a vonatközlekedést.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik