Tech

Egyre többen plasztikáztatnak az influenszerek miatt

Cravetiger / Getty Images
Cravetiger / Getty Images

Nagyobb valószínűséggel fontolgatnak kozmetikai műtétet azok, akik sok időt töltenek az olyan közösségi média platformokon, mint a Snapchat és az Instagram, vagy előszeretettel használnak fotószerkesztő alkalmazásokat – írja a Psypost egy friss kutatás alapján.

A Journal of Clinical and Aesthetic Dermatology folyóiratban megjelent tanulmány során a kutatók arra törekedtek, hogy feltárják, hogyan befolyásolják a valós, különösen a kinézetünket érintő döntéseinket az online elérhető fotóink. Neelam Vashi, a Bostoni Egyetem Kozmetikai Központ igazgatója szerint eddig nem volt olyan kutatás, ami egyértelmű kapcsolatot tárt volna fel a COVID alatt megugró internethasználat és a kozmetikai kezelések száma közt.

A tanulmány azokra a személyekre összpontosított, akik 2019 októbere és 2021 júniusa között egy bostoni kórház bőrgyógyászati kezelésén vettek részt. Ezt az időkeretet a COVID-19 világjárvány előtti és alatti adatok rögzítésére választották ki. A 175 kérdőív kitöltetése után a kutatók szignifikáns összefüggést találtak a közösségi média platformokon, különösen a Snapchaten és az Instagramon eltöltött idő és a kozmetikai eljárások iránti megnövekedett vágy között.

Azok a résztvevők, akik arról számoltak be, hogy több időt töltenek ezeken a platformokon, nagyobb valószínűséggel gondolták úgy, hogy a közösségi média befolyásolta a kozmetikai beavatkozásokkal kapcsolatos döntésüket.

Ezenfelül a fotószerkesztő alkalmazások, például a FaceTune, a Lightroom és a SnapSeed használata is előrejelezte, hogy a résztvevők sebészeti és egyéb kozmetikai eljárásokat fontolgatnak. Ha ez nem lenne elég, a tanulmány megállapította, hogy a hírességek és influenszerek közösségi média oldalai iránt való elkötelezettség szintén befolyásolja a kozmetikai beavatkozások iránti vágyat.

Mindezen tények tudatában nem meglepő. hogy a világjárvány óta jelentősen megnőtt a kozmetikai beavatkozásokat fontolgató résztvevők száma, valamint azon személyek száma, akik már átestek kozmetikai beavatkozáson.

Kapcsolódó
A Facebook is tudja, hogy az Instagram súlyosbítja a tinik önképzavarát
Több évig vizsgálták a problémát, de a tanulmányt sosem tették közzé.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik