Kultúra

Reagált az Opera a büfét korábban üzemeltető Zsidai Group vádjaira

Szajki Bálint / 24.hu
Szajki Bálint / 24.hu
A Carmina Burana előadásába illesztett szünetből kirobbant botrány most újabb fordulatot vett.

Hétfőn délután rövid cikkben számoltunk be arról, hogy jelenleg is perben áll az Operaházzal az annak büféjét, illetve teljes gasztronómiai palettáját korábban üzemeltető Opera Gasztronómia Kft., ami a Zsidai Gasztronómiai Csoport tagjaként 2015-ben, egy tenderen nyerte el a jogot az üzemeltetésre.

A szerződés szerint egészen 2030 augusztusáig ennek a cégnek kellene végeznie a munkát, az Opera azonban 2023 októberében, mondvacsinált okokból felrúgta azt – állítja a Zsidai-csoport, ami szerint egy nem létező fizetési felszólítás miatt kellett távozniuk, a háttérben azonban nyomósabb ok állt:

az, hogy az Operaház saját hatáskörében, maga akarta üzemeltetni az egységeket, így a határozatlan szerződést jogellenes módon mondta fel, kollégáikat pedig nemcsak kizárták az épület területéről, de ingóságaikat sem adták vissza.

A cég hozzátette:

Októberben nemcsak hogy felmondták a szerződést, de önhatalommal kizárták kollégáinkat az Operaház területéről, bírósági döntés bevárása nélkül átvették a kizárólagosan társaságunkat megillető területeket, ingóságainkat ott tartották, beruházásainkkal nem számoltak el.

Ezekre a vádakra most az Operaház is reagált, lapunkhoz eljuttatott közleményükben a következőket írják:

A Magyar Állami Operaház az Opera Gasztronómia Kft. a „tényekről” szóló, számos csúsztatást, megalapozatlan feltételezést és hamis állítás megfogalmazó közleményét a folyamatban lévő bírósági eljárásra tekintettel nem kívánja érdemben kommentálni. Ami valóban tényszerűen állítható, hogy az Opera Gasztronómiai Kft.-vel kötött szerződés jogszerű felmondásával kapcsolatban, amire egy jelentős összegű tartozása adott alapot, a múlt héten a bíróság első fokon a Magyar Állami Operaháznak adott igazat.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik