Az Air Serbia Belgrád és Düsseldorf közötti, JU 324-es számú járata február 18-án, vasárnap este a belgrádi légikikötő 30L futópályájáról készült felszállni, ám a személyzet nem a futópálya végén, hanem a D5 gurulóút csatlakozásánál állt fel a futópályára, amely mindössze 1273 méterre van az egyébként 3500 méter hosszú pálya végétől.
A pilóták ezután is folytatták a felszállást, és az AVHerald adatai szerint mintegy 1100 méterrel a futópálya vége után sikerült elemelkedni a repülőgéppel, de a futópálya vége után 2,6 kilométerrel is még csak 15 méter magasságon repültek. A járat ezt követően 1200 méter magasságba emelkedett, majd várakozás és egy megszakított megközelítés után a második próbálkozásra, körülbelül egy órával az indulás után biztonságosan leszállt a repülőtér 30L jelű futópályáján, írja az Airportal.
A hivatalos tájékoztatás szerint a balesetben személyi sérülés nem történt, ám az Embraerben és a reptéri infrastruktúrában jelentős károk keletkeztek. A leszállást követően készült felvételeken látható, hogy a törzs bal oldala hosszan felszakadt, megsérült a bal szárny és vízszintes vezérsík is, egy videón pedig az is szembetűnő, hogy a bal oldali szárnytőnél üzemanyag folyik.
Air Serbia Embraer E195LR aircraft (OY-GDC) returned back to Belgrade (BEG) after it hit an airport infra (landing instrument) while operating flight JU324 Belgrade – Dusseldorf on the evening of Sunday, February 18, 2024.#aircraft pic.twitter.com/T7g3Pen09q
— FL360aero (@fl360aero) February 18, 2024