Szórakozás

Kiakadtak az amerikai konzervatívok egy keresztény reklámon

YouTube / He Gets Us
YouTube / He Gets Us
Lement egy keresztény vallást népszerűsítő reklám a Super Bowl egyik szünetében. Az amerikai konzervatívok közül sokan kiakadtak kisfilmen.

Jézus nem tanított gyűlöletre. Lábakat mosott.

– ez szlogenje annak a tévéreklámnak, ami profi amerikai foci bajnokság döntőjének egyik szünetében, vagyis a világ legdrágábban mért reklámidejében ment le. Bár keresztény értékeket népszerűsít, a kisfilm konzervatív körökben váltott ki hatalmas felháborodást – írja a Newsweek.

A 2022-ben, egy keresztény alapívány által indított, a fiatalokat megcélzó, vallásnépszerűsítő „He Gets Us” című kampány keretein belül leforgatott reklám azt a bibliai történetet veszi alapul, melyben Jézus megmossa a tanítványai lábait az utolsó vacsorán. A megbékélést hirdető reklámban emberek mossák egymás lábát különböző helyzetekben: egy nőét például egy családtervezést segítő klinika előtt.

Konzervatív véleményvezérek szerint a megbocsátás krisztusi eszméjére fókuszáló reklám olyan megbocsáthatatlan bűnöket népszerűsít, mint például az abortusz. Ryan Visconti lelkész szerint a reklám ártalmatlannak látszik, de azt sugallja, hogy Jézus nem bánja, ha bűnöket követünk el, ez pedig a legutolsó, amire a világnak szüksége van.

A vallásos zenész Vinnie James pedig arra hívja fel a figyelmet, hogy Jézus a követői lábait mosta meg, és arra bíztatta őket, hogy egymás lábát mossák, nem akárkiét. „A kerszténységet nem kellene politikai hirdetésként újraírni” – fogalmazott.

Kapcsolódó
Minden idők legjobb Super Bowl-reklámjai
Az NFL döntője nem csak a sport és showbusiness, hanem a reklámipar egyik legfontosabb eseménye is.

Ajánlott videó

Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
Olvasói sztorik