Szórakozás

Kettős mércére hívja fel a figyelmet FKA Twigs, miután betiltották egy túl erotikusnak ítélt reklámfotóját

Jamie McCarthy / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP
Jamie McCarthy / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP
A reklámtestület szerint a fotó „szexuális tárgyként” mutatja be az énekesnőt.

Betiltották az Egyesült Királyságban azt a hónapokkal ezelőtt megjelent Calvin Klein reklámot, amin FKA Twigs félig meztelenül látható, de minden olyan testrésze el van takarva, amit nem szabad vagy illik nyilvánosan mutogatni. A reklámgyakorlat önszabályozó elveinek kialakítását végző brit szervezet szerint a fekete-fehér fotó az énekesnő „fizikai jellemzőit helyezte a középpontba, mintsem a ruházatot, olyannyira, hogy sztereotip szexuális tárgyként mutatta be őt”.

FKA Twigs Instagramon, a kifogásolt kép megosztásával reagált a döntésre.

Én nem egy »sztereotip szexuális tárgyat« látok, mint aminek megbélyegeztek. Én egy gyönyörű, erős, színes bőrű nőt látok, akinek hihetetlen teste több fájdalmat győzött le, mint amit bárki el tud képzelni

– kezdte posztját az énekesnő, majd rámutatott, hogy a döntés szexista és rasszista, utalva arra, hogy Jeremy Allen White múlt héten megjelent reklámja, ahol a színész csak boxeralsót visel, nem váltott ki ugyanilyen visszhangot.

Más régebbi és jelenlegi hasonló kampány áttekintése alapján úgy érzem, hogy itt kettős mércét alkalmaznak.

A folytatásban leírta, büszke a testiségére, és hogy művészete által olyan a határokat feszegető, erős és érzéki nők táborát erősíti, mint például Josephine Baker, Eartha Kitt és Grace Jones. Végül köszönetet mondott a márkának, amiért teret engedtek neki az önkifejezésre.

Állítólag Kendall Jenner topless reklámját is vizsgáltak, ám abban az esetben a testület úgy ítélte meg, hogy a kép rendben van, mert nem szexuális tárgyként ábrázolja a modellt, aki amúgy csak egy bugyit visel a kérdéses fotón.

A Calvin Klein mindkét nőt megvédte, mondván: „A képek nem vulgárisak, két magabiztos és erőteljes nőt ábrázolnak, akik úgy döntöttek, hogy azonosulnak a márka hitvallásával. A hirdetések progresszív és felvilágosult üzenetet hordoznak.”

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

FKA twigs (@fkatwigs) által megosztott bejegyzés

Ajánlott videó

Olvasói sztorik