A Lady Gaga és a hírnév szociológiája című kurzust Nathieu Deflem, az egyetem szociológiai tanszékének professzora jegyzi, és azzal foglalkozik, hogy mi tehet híressé valakit napjaink társadalmában. Az ihletet – mint azt az óra címe is mutatja – a 24 éves énekesnő példája szolgáltatta.
Az előadások során különösen azokra a társadalmi szempontból fontos elemekre összpontosítanak, amelyek lehetővé tették Lady Gaga számára, hogy a popzene virágzó ikonjává váljon – magyarázta Deflem.
Az oktató számos területen – így a populáris kultúra és az internet, a nemzetközi politika vagy éppen a terrorizmus elleni harc témájában – jártas, legújabb kurzusán azonban Lady Gaga hírnevének különböző dimenzióit akarja feltérképezni az énekesnő zenéjén, videoklipjein, öltözködésén és művészi erőfeszítésein keresztül.
“Különös figyelem hárul a vele kapcsolatos vállalati stratégiákra, a nyilvánosságra, média hagyományos és a modern eszközeire, rajongóira, a meleg kultúrára gyakorolt hatására, a vallási, politikai, nemi és szexuális szerepeire” – ismertette januárban kezdődő kurzusát Deflem.