Belföld

Magyar Bálint szerint a pedagógusképzés reformjára van szükség

Szükség van a pedagógusképzés reformjára, s amit a nevelési tanácsadóként dolgozók tudnak, azokat az ismereteket előbb-utóbb a pedagógusoknak is bírniuk kell, a problémákat fel kell tudni ismerniük, s jelentős részét kezelniük is tudniuk kell - jelentette ki Magyar Bálint oktatási miniszter szerdán, Budapesten.

A közoktatási reform abból indul ki, hogy az uniformizált, poroszos oktatási rendszer nem hatékony – mondta a tárcavezető a Nevelési Tanácsadók V. Országos Szakmai Találkozóján. Hozzátette: meg kell találni azokat az oktatási, képzési formákat, amelyek a gyermek, az egyén számára a legmegfelelőbbek. A reformok sikeréhez szükséges, hogy a szaktudás ne csak a nevelési tanácsadóké legyen, hanem sokkal szorosabb kapcsolat alakuljon ki az oktatás mindennapjaival.

Felidézte, hogy a közoktatási törvény módosításakor úgy döntött korábban a tárca, hogy központilag finanszírozott időkeretet teremtenek a sajátos, egyéni foglalkozásokra is. Kitért arra, hogy az egységes tanárképzés bevezetésével a mesterképzésben pedagógiai karok készítik fel a jövendő tanárokat, azzal ugyanakkor szakítani kívánnak, hogy a rendszer 10-12 ezer tanárt bocsát ki, miközben csupán 2-3 ezren helyezkednek el pedagógusként.

Az informatikai és hírközlési tárca felmérése szerint 2005 februárjában vidéken 91, a fővárosban 23 nevelési tanácsadó működött. Az intézményekben országos szinten a pszichológiai, a fejlesztőpedagógiai és a pedagógiai munka dominál. Kiderült, kifejezetten igény van arra, hogy a nevelési tanácsadók szakemberei segítsék a sajátos nevelési igényű gyermekek hatékony, integrált oktatását.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik