Gazdaság

Az Ácsra tervezett katódgyár ígéri, nem fognak titkolózni

Fülöp Dániel / 24.hu
Fülöp Dániel / 24.hu

Nem vagyunk veszélyesebbek, mint egy gyógyszergyár

jelentette ki a Világgazdaság tudósítása szerint Fülöp Ferenc, a Huayou csoporthoz tartozó Bamo Technology Hungary Kft. közkapcsolati és kormányzati kapcsolati igazgatója az Ácsra tervezett katódgyár ügyében tartott háttérbeszélgetésen. A Bamo Technology Hungary Kft. felel a berugázásért. A Huayou első európai beruházása létesül Ácson, a kínai cég pedig úgy döntött, nem hajlandó titkolózni, folyamatosan tájékoztatni akarja a közvéleményt és a környékbeli lakosságot a munkák alakulásáról.

Ennek megfelelően kedden megalakul az ácsi önkormányzat munkabizottsága, amelyben a környékbeli polgármesterek és a Bamo képviselője mellett civilek is meghívást kapnak, például a „Kiálltunk Ácsért” két tagja is részt vesz az üléseken, amelyeket havonta minimum egy alkalommal tartanak.

A cikkben szó van még arról, hogy nem lesz ipari szennyvízkibocsátás, 900 munkavállalóva terveznek, elsősorban magyarokkal szeretnék feltölteni a létszámot.

A nyilatkozók szerint maga a végtermék, a katódanyag nem minősül veszélyes anyagnak, de a két összetevő közül a lítium só igen. Az igazgató azt ígérte, hogy minden magyar előírást betartanak, amelyek szigorúbbak az uniósnál, valamint azt is borítékolta, hogy az automatizálás miatt az anyagokhoz egyébként senkinek sem kell majd hozzáérnie.

Az RTL Híradó júniusi tudósítása szerint a városban sokana  stábtól tudták meg, hogy nemsokára akkumulátor-alapanyagot gyártanak majd a szomszédságukban. Sokan meg is lepődtek, mert a város polgármestere korábban a Facebookon nyugtatta a kedélyeket, és cáfolta a terjedő híreket. A külgazdasági miniszter szerint a kínai beruházás értéke 520 milliárd forint, és ez lesz a Huayou Cobalt első európai üzeme. Ácson évi 100 ezer tonnás kapacitású, magas nikkeltartalmú katódgyártó üzemet építenek majd, amelynek termékeit többek között a CATL, az Eve Power, az LG Energy Solution akkumulátor üzemeiben, illetve a BMW, a Volkswagen, és a Neo elektromos meghajtású autóiban használják fel.

Kapcsolódó
Ácsi katódgyár: van ok aggodalomra?
A katódgyártásra elvileg nagyon szigorú előírások vonatkoznak, kérdés, hogy ezeket mennyire tudják betartatni.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik