Aki interneten vagy mobilapplikációs alkalmazáson keresztül venne jegyet a MÁV vagy BKK valamelyik járatára, azt a következő hibaüzenet fogadja: „Banki karbantartás miatt 9:45 és 16:15 között a SimplePay fizetési rendszerben rövid idejű kimaradások léphetnek fel. Megértését köszönjük!”
A malőr miatt Vitézy Dávid volt közlekedési államtitkár is kiakadt.
Az egyik legforgalmasabb nyári hétvége Magyarországon és délutánig semmilyen online jegyváltási lehetőség nem működik, se a MÁV, se a BKK rendszereiben a Simple banki karbantartása miatt, ami a közlekedési cégeket is váratlanul érte a hirtelen kitett posztjaik tanúsága szerint. Itt lenne az ideje, hogy a közlekedési szolgáltatók végre kellő eréllyel lepjenek fel a piacot szinte monopóliumként uraló OTP-vel szemben, hisz az állandó Simple leállások és az egész fizetési rendszer mobilra kevéssé optimalizált felhasználói felülete vállalhatatlan színvonalú. Ráadásul ez nem egy zárt piac, létezik más fizetési szolgáltató is – nyilván olyan is, aki tudna ApplePay vagy GooglePay integrációt is
– írta Vitézy, aki szerint a közösségi közlekedés 24 órás szolgáltatás – ideje lenne olyan banki partnert találni, aki fel tud nőni ehhez.
Nem sokkal 14 óra után frissítette posztját azzal, hogy megkeresték az OTP-től és arról tájékoztatták hogy bár valóban volt ma karbantartás, a Simple fizetési szolgáltató útján az appban történő jegyváltás a BKK és a MÁV rendszerein is működik már és működött is ma.
Ez az utasok számára (így számomra is) nem derült ki, hisz a BKK azt írta a BudapestGo-ban, hogy “a bankkártyás fizetési lehetőség szünetel”, a MÁV pedig a saját felületein azt, hogy “javasoljuk, (…) halassza későbbre az online vásárlást, vagy automatánál, illetve pénztárnál vegye meg a jegyét.” – ezeket olvasva kevés utas fog kísérletezni, hogy hátha mégis működik, ismerve a Simple korábbi leállásait is. Nem véletlenül alakultak ki ma hosszú sorok a nagyobb állomások automatáinál, pénztárainál. Mindenesetre úgy tűnik, hogy a Simple valójában működött, de valahol nagyon félrement az OTP és a BKK, illetve a MÁV közötti kommunikáció. Az általános, a felhasználói felületre és a fizetési lehetőségekre vonatkozó megjegyzéseimet pedig ettől függetlenül fenntartom
– írta a kiegészítésben Vitézy.